Ötmilliós bírság az MKB-nak

Dékány Lóránt
2010. 11. 08. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Frissen közzétett határozatában ötmillió forint bírság megfizetésére kötelezte az MKB Bankot a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF). Az indoklás szerint a pénzintézet „magatartásával megtévesztő és agresszív kereskedelmi gyakorlatot valósított meg”.
Az MKB reklamációs díjat akart kivetni az ügyfelek panasztételére, ez azonban a felügyelet szerint súlyosan jogsértő, hiszen a fogyasztó panasztételi jogát törvény írja elő. A pénzügyi szervezetnek – jelen esetben az MKB-nak – pedig biztosítania kell, hogy az ügyfelek panaszaikat közöljék, ezeket pedig megkülönböztetés nélkül, egyenlően, egységes eljárás keretében és azonos szabályok szerint kell kezelni. – A panaszkezelést a pénzügyi szervezetnek ingyenesen kell biztosítaniuk, így tehát az igénybe vett szolgáltatáshoz kapcsolódó reklamáció vagy panasz alapvető fogyasztói jog, amelyet sem korlátozni, sem díjjal terhelni nem lehet – áll a PSZÁF közleményében.
A bank egyúttal megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény azon rendelkezését is, amely tilalmazza a fogyasztókkal szembeni agresszív gyakorlatot. Az MKB részéről a reklamáció megalapozatlanságára hivatkozás és az elutasító döntés kilátásba helyezése alkalmasak voltak arra, hogy a pénzintézet lebeszélje az ügyfelet a panasz benyújtásáról. Márpedig a felügyelet álláspontja értelmében ezzel a bank tisztességtelen pszichikai ráhatást gyakorolt a fogyasztóra.
Az MTI megkeresésére az MKB Bank sajtóosztálya közölte, a banki ügyintéző ez esetben hibát követett el. A panasz tárgyává tett folyamat nem állt kapcsolatban a bankkártyahasználattal, az ügyintéző tehát alaptalanul hivatkozott az elutasított reklamáció eljárási díj elnevezésű költségre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.