Frissen közzétett határozatában ötmillió forint bírság megfizetésére kötelezte az MKB Bankot a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF). Az indoklás szerint a pénzintézet „magatartásával megtévesztő és agresszív kereskedelmi gyakorlatot valósított meg”.
Az MKB reklamációs díjat akart kivetni az ügyfelek panasztételére, ez azonban a felügyelet szerint súlyosan jogsértő, hiszen a fogyasztó panasztételi jogát törvény írja elő. A pénzügyi szervezetnek – jelen esetben az MKB-nak – pedig biztosítania kell, hogy az ügyfelek panaszaikat közöljék, ezeket pedig megkülönböztetés nélkül, egyenlően, egységes eljárás keretében és azonos szabályok szerint kell kezelni. – A panaszkezelést a pénzügyi szervezetnek ingyenesen kell biztosítaniuk, így tehát az igénybe vett szolgáltatáshoz kapcsolódó reklamáció vagy panasz alapvető fogyasztói jog, amelyet sem korlátozni, sem díjjal terhelni nem lehet – áll a PSZÁF közleményében.
A bank egyúttal megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény azon rendelkezését is, amely tilalmazza a fogyasztókkal szembeni agresszív gyakorlatot. Az MKB részéről a reklamáció megalapozatlanságára hivatkozás és az elutasító döntés kilátásba helyezése alkalmasak voltak arra, hogy a pénzintézet lebeszélje az ügyfelet a panasz benyújtásáról. Márpedig a felügyelet álláspontja értelmében ezzel a bank tisztességtelen pszichikai ráhatást gyakorolt a fogyasztóra.
Az MTI megkeresésére az MKB Bank sajtóosztálya közölte, a banki ügyintéző ez esetben hibát követett el. A panasz tárgyává tett folyamat nem állt kapcsolatban a bankkártyahasználattal, az ügyintéző tehát alaptalanul hivatkozott az elutasított reklamáció eljárási díj elnevezésű költségre.
Már megint Magyar Péteren nevet az egész internet a kudarctüntetése után - mémek!