Több mint tíz évvel ezelőtt azzal a céllal hozták létre a Kortárs drámafesztivált, hogy górcső alá vegyék, milyen irányokat jelöltek ki a műfajban a fiatal generációs írók, milyen változásokat eredményez az irodalmi nemzedékváltás, milyen eltérések figyelhetők meg a magyar és a nemzetközi drámaírás területén. A mostani 9. Kortárs drámafesztiválon holnaptól egy héten át a progresszív alkotómunka kerül fókuszba. A programoknak többek között a Trafó, a Katona József Színház Sufnija, a Merlin Színház, a Kolibri és a Nemzeti Színház ad otthont.
A hazai előadások közül idén is a Színházi Kritikusok Céhe felkért tagjai válogatták ki a mostani legmeghatározóbbakat. Így került be Forgács Péter Hát akkor itt fogunk élni című darabja a nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház előadásában, Pintér Béla és Társulata Szutyok című műve, Háy János Völgyhíd című drámája, amelyet Kolibri Gyermek- és Ifjúsági Színház mutatott be, a Nemzeti Színház repertoárján szereplő Mein Kampf (George Tabori drámája) és Tasnádi István Kupidója.
A nemzetközi programsorozatban idén az amerikai és lengyel drámairodalom jelenét mutatják be. A tengerentúli előadásokra határátlépés, az aktuálpolitikai történések erőteljes reflexiója a legjellemzőbb. Ebben a blokkban látható lesz például Reid Farrington Passió-projektje, a Temporary Distortion Isten hozott a semmiben című előadása. A Krakkói Magyar Centrum szervezésében magyar–lengyel drámairodalmi szimpóziumot tartanak arról, miként változott az elmúlt húsz évben a két országban a drámaírói attitűd. Bemutatnak két frissen megjelent drámaantológiát, és felolvasóestet tartanak lengyel drámaírók részvételével.
Beköszöntött az igazi őszi időjárás