Felpörgőben a világhálós kereskedelem

I N F O R M A T I K A

Bodacz Péter
2010. 12. 15. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Idén is a tavalyi slágerek a népszerűek az elektronikai termékek online értékesítési csatornáin. Az már most látszik, hogy 2010-ben több pénzt költünk karácsonyi bevásárlásra – derül ki az elektronikai termékek online kereskedelmével foglalkozó Extreme Digital beszámolójából. A társaság tapasztalatai szerint a világhálón zajló kereskedelem egyre meghatározóbbá válik itthon is, a korábbi évekhez képest a bizalom erőteljes erősödése tapasztalható mind a vásárlók, mind a gyártók részéről. Mindez azt eredményezi, hogy a vásárlók drágább termékekre is szívesebben költenek az interneten, emellett egyre többen vásárolnak kiegészítőket új vagy régebbi háztartási, szórakoztató elektronikai berendezésükhöz. A cég szerint a számítógép és a televízió mellett az idén új szereplők lehetnek a meghatározók termékek palettáján az okostelefonok és a táblagépek.
A cég tapasztalatai szerint az első megrendelések a korábbi évekhez képest már jóval korábban, november közepén beérkeztek, és a vásárlói kedv is nagyobb a tavalyinál. Az adventi időszak első napjaiban a vevők száma 25 százalékkal meghaladta a 2009-es adatot. Ugyanakkor továbbra is jellemző trend, hogy hazánkba általában lassabban szivárognak be a technológiai újdonságok. Jó példa erre a gyártók által az idei karácsonyi szezon egyik slágerének remélt 3D-s tévé, amelyre itthon még alig van érdeklődés. Ebben – az Extreme Digital szerint – közre- játszik a készülékek borsos ára is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.