Három év után várhatóan ismét növekszik a kereskedelmi forgalom karácsonykor – áll a GfK legfrissebb jelentésében. Akárcsak korábban, a hipermarketekben csapódik le a forgalom nagy része, a kis boltok bevétele várhatóan csak minimálisan növekszik, lévén nagy az igény a gyorsan és egyszerűen intézhető vásárlás iránt, ennek a kívánalomnak pedig a bevásárlóközpontok felelnek meg.
Az ünnepekhez közeledve közel harmadával nő majd az otthoni sütés-főzéshez szükséges alapanyagok, így a margarin, a vaj, a sütőpor, valamint a puding- és desszertpor, illetve a tejszín iránti igény. Miután az év vége elengedhetetlen részese az alkohol, a bor és az égetett szeszek forgalmának emelkedése is igen valószínű. A csokoládé is slágertermék; ötödével több táblás csokoládé fogy az év végén, mint egy átlagos hónapban, a bonbonfélék forgalma pedig megduplázódik. A ruházati cikkekből is rendszeresen többet vásárolunk az év utolsó két hónapjában. Az átlagos kéthavi forgalomnál akár negyven százalékkal is magasabb a ruhafélék értékesítése november– decemberben.
Pottyondy Edinától VV Zsoltiig: mennyit keresnek a balos influenszerek?