Erőteljes változásokat hoz a lakosságnak az a módosító javaslat, amelyet az energetikai tárgyú törvényekhez nyújt be a kormány. A lapunk birtokába került tervezet szerint a jövőben többek között könnyebben válthatunk szolgáltatót, a korábbi két hónap helyett ugyanis a gáz- és az áramellátóknak csupán három hetük lesz arra, hogy elintézzék egymás között az ügyfél iratainak átadását, átvételét. Szintén változás, hogy a fogyasztó azután, hogy megkötötte az új szolgáltatóval a szerződést, még mindig meggondolhatja magát. Azonban ha már a két energiatársaság elindította az átadás-átvételt, az ügyfélnek a következő negyedévig várnia kell, leghamarabb ekkor térhet vissza eredeti szolgáltatójához.
Továbbra is érvényes marad, hogy csak azok az ügyfelek válthatnak szolgáltatót, akiknek nincs tartozásuk. Ugyanakkor a tervezet szerint megszűnne az úgynevezett előlegszámla, illetve a pénzügyi biztosíték fizetésére vonatkozó kötelezettség. Eddig ugyanis az volt a gyakorlat, hogy szolgáltatóváltás előtt az aktuális ellátócég két-három hónapra előre felszámolt, hatalmas összegű számlát küldött ki ügyfelének. Ez indoklásuk szerint arra kellett, hogy így a fogyasztónak semmiképp ne maradhasson tartozása, míg a „felesleget” a váltás után viszszautalták. Ez a módszer számos polgárt elriasztott attól, hogy csatlakozzon az új szolgáltatóhoz. Ezentúl viszont – ha a parlament elfogadja a módosításokat – csak a váltást követően, öt-hat napon belül, a mérőóra leolvasása után készítik el a zárószámlát.
Szintén fontos javaslat, hogy ha egy gázfogyasztó piaci kereskedőtől veszi a fűtőanyagot – tehát nem a szabályozott egyetemes szolgáltatásban marad –, és 60 napot meghaladó fizetési késedelme van, úgy bizonyos feltételek együttes megléte mellett kikapcsolható nála az ellátás. Eddig erre csak egy hónappal később, vagyis 90 nap után kerülhetett sor.
A javaslatok alapján a piaci gázkereskedőknek – amelyek lakossági ügyfeleket is kiszolgálnak – már a közeljövőben ügyfélszolgálati irodákat kell működtetniük. Ez az előírás eddig csak az egyetemes szolgáltatókra vonatkozott. Ezért tehette meg a körülbelül kétszázezer lakossági ügyfelet ellátó piaci szolgáltató, az EMFESZ Kft., hogy csak internetes, valamint telefonos ügyfélközpontot tartott fenn. Mint arról már beszámoltunk, a szolgáltatók korábban azt szerették volna elérni, hogy kevesebb ügyfélszolgálatot kelljen üzemeltetniük, így ezzel csökkenthették volna költségeiket.
Az egész internet Magyar Péteren nevet - mutatjuk a legjobb mémeket!