Utolsók vagyunk az unióban

MTI
2010. 12. 15. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A legutolsó helyen állt Magyarország az év első felében az Európai Unióban a 15–64 évesekre jellemző 55,3 százalékos foglalkoztatási rátával. Ez 9 százalékponttal maradt el a 27 tagország átlagától – közölte tegnap a Központi Statisztikai Hivatal legutolsó, idei második negyedévi adatai alapján a távirati iroda. A jelentés szerint a férfiak foglalkoztatottsága 9,9, a nőké 7,8 százalékponttal volt alacsonyabb az uniós átlagnál.
Az uniós tagországok gazdaságai egy éve kezdenek kikecmeregni a válságból, de ez nem egyforma ütemben történik. Hazánk azon országok csoportjába tartozik, amelyben még ezen időszakban is növekedett a munkanélküliek aránya – derült ki az Európai Bizottság idei, sorrendben 22. jelentéséből az európai foglalkoztatásról, amit a minap Andor László foglalkoztatási uniós biztos ismertetett. Az Európai Unió által a női foglalkoztatásra kitűzött 60 százalékos arány (úgynevezett lisszaboni célpont) teljesítésében hazánk 49,9 százalékkal a negyedik legrosszabbul teljesítő, és e téren az elmúlt években semmilyen előrelépést nem tettünk. Ugyanígy a rosszul teljesítők között vagyunk az 55–64 év közötti korosztály foglalkoztatásában: itt 10 százalékkal maradtunk el az úgynevezett stockholmi céltól.
Az EU 27 tagországában a munkavégző korban lévő népesség átlagosan 71 százaléka dolgozik. Nálunk ez az arány csak 65 százalék, ami Málta után a második legalacsonyabb arány az unióban. Tízszázalékos munkanélküliségi arányunkkal ugyancsak a hátrább lévők között vagyunk, de még rosszabb a helyzetünk a 15–24 év közötti korosztályban, ahol a munkanélküliségi arány Magyarországon 25 százalék. Ami pedig a termékenységi arányt illeti, ott nálunk csak egyetlen ország: Szlovákia áll rosszabbul.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.