Két alkalommal is csak a gondviselésen múlott a napokban, hogy nem történt tragikus vonatkatasztrófa – közölte a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete. Május 16-án a Tura és Aszód közti fővonalon két vonat haladt egymással szemben a menetrend szerinti, legalább 120 kilométeres óránkénti sebességgel. A turai forgalmi szolgálattevő miután észrevette sokaknak majdnem végzetes tévedését, a fő-menetirányítót tájékoztatta a vészhelyzetről, aki még időben tudta értesíteni a két mozdonyvezetőt. A szerelvények egymástól pár száz méterre álltak meg.
Az eset háttere, hogy a biztosítóberendezés a fenti vonalszakaszon is hibásan működött, ezért a két állomás között „állomástávolsági közlekedést” rendeltek el. Ennek lényege, hogy két állomás között egy-egy vágányon csak egy vonat közlekedhet.
Két nappal a fenti eset után, május 18-án szintén nem sok hiányzott ahhoz, hogy tömegszerencsétlenség történjen. Ekkor az Újfehértó ötödik vágányán álló, 45 439. számú, Debrecen felé közlekedő, a Floyd magán-vasúttársaság által üzemeltetett tehervonat indult el felhatalmazás nélkül.
*
A szerelvény meghaladta a vörös kijárati jelzőt, ezzel keresztezve a negyedik vágányra, Debrecen felől bejáró, 6018. sz. gyorsvonat útját. A balesetet csak a biztosítóberendezés akadályozta meg.
A két ügy miatt a szakszervezet azonnali vizsgálatot követel, mivel pár évvel ezelőtt szintén a biztosítóberendezés meghibásodása és a vonatkozó utasítás nem egyértelmű értelmezése, majd helytelen alkalmazása miatt négy ember halálát és több ember sérülését okozó baleset történt a 100-as fővonalon, amikor az egyik vonat utolérte a másikat.
A MÁV-nál lapunknak megerősítették a két esetet. Közölték, ilyen ügyekben a vasúttársaság hivatalból rendeli el a minden részletre kiterjedő vizsgálatot, ez így történt most is. Azt egyelőre nem tudták megmondani, hogy a történtek feltárása mikorra várható, közlésük szerint korábban volt példa két napig, de egy évig tartó vizsgálatra is.
Diplomáciai nagyüzem: így érkeztek a delegációk a Puskás Arénába - fotógaléria