Beérkeztek az ajánlatok a debreceni villamoskocsikra kiírt pályázatra. A hatodik alkalommal kiírt – eddig ötször eredménytelenül zárult – villamostenderen tizennyolc csuklós járművet kíván beszerezni a hajdúsági város.
Lapunk értesülései szerint jó néhány cég megvette a pályázati dokumentációt. Köztük van a magyar gyártókapacitással is rendelkező Ganz-Skoda, a svájci Stadler, amelynek motorvonatai a MÁV vonalain futnak, a lengyel Solaris, a szintén lengyel PESA, amely Szegedre szállított villamosokat, a spanyol–baszk CAF, amely egy korábbi fordulóban első helyen végzett. Mellettük az Alstom, a Bombardier, az AnsaldoBreda, valamint egy aradi román cég is vásárolt a dokumentációból. A kiírás szerint az ár 75, a szállítható utasok száma 15, a járművek energiafelhasználása 10 százalékot nyom a latban. Lapunk információi szerint a legerősebb ajánlatot a Ganz-Skoda és a Solaris tette. A Ganz ráadásul az egyetlen a gyártók közül, amely hazai munkaerő foglalkoztatásával állítja elő a járműveket.
A Solaris által szállítandó villamos prototípus, azaz még csak rajzasztalon létezik. A most futó, hatodik pályázat során nem hibázhat a kiíró Debrecen városa, mert két és fél éven belül le kell zárnia a beruházást. A villamosok beszerzését ugyanis az Európai Unió támogatja, és a tendert határidőre meg kell valósítani.
Manfred Weber és Brüsszel fizeti Magyar Péter országjárását