Feltehetőleg átmeneti technikai problémák miatt nem tudták többen leállítani a parkolási díj felszámolását tegnap a fővárosban azután sem, hogy elhagyták a fizetős parkolóhelyet, és távozásukról SMS-ben értesítették a társaságot – tájékoztatta lapunkat az Első Mobilfizetés Elszámoló (EME) Zrt. munkatársa. A cég által szerkesztőségünkhöz eljuttatott levél szerint probléma kizárólag az ad hoc mobilparkolás szolgáltatással volt. A hiba pontos okát vizsgálja a cég.
Lapunk azután fordult a főváros egyes részein, illetve több vidéki településen is a mobilparkolási szolgáltatást nyújtó céghez, hogy szerkesztőségünket felkereste egy olvasó. A hölgy elmesélte, hogy a főváros XIII. kerületében, a Visegrádi utcában állt meg autójával szerda délután 14.40-kor. A parkolás kezdetéről SMS-t küldött a szolgáltatónak, üzenetére azonban nem érkezett visszajelzés, ezért megismételte azt. Ekkor a rendszer jelezte neki, hogy 14.48-tól elkezdte felszámolni a parkolási díjat.
Amikor a hölgy 16.12-kor elállt kocsijával a parkolóhelyről, ismét SMS-ben értesítette a társaságot. Üzenetére azonban nem érkezett visszajelzés egészen 17.46-ig. Ekkor arról tájékoztatták, hogy hat órakor lejár a parkolása, noha már hosszú ideje továbbállt autójával. Végül így valamivel kevesebb mint másfél órás parkolásért több mint háromórányi díjat számoltak fel, a végöszszeg 1273 forint lett, amihez tranzakciós költségek is társulnak. Kérdésünkre az EME Zrt. munkatársa elmondta: a rendszerhiba miatt túlszámlázott ügyfeleknek maguknak kell felvenniük a mobilszolgáltatókkal a kapcsolatot, a cég nem jelzi a társaságoknak, hogy ne terheljék rá a vásárlóra a hibásan mért parkolási díjakat.
Orbán Viktor: Európa békéjét, stabilitását és jólétét veszély fenyegeti