Gyógyulófélben a hazai autópiac

Kifulladt Európa nyugati felén a roncsprémium hatása, az új EU-tagok azonban javítják a statisztikát. Hazánk is a növekvő piacok közé tartozik, igaz, hogy a válság előtti szint még messze van. Sikeresek a „magyar márkák”. Az Audi szárnyal, a Suzuki pedig kisebbet zuhant, mint más japán gyárak.

2011. 07. 25. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csökkentette az év egészére vonatkozó forgalmi becslését a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). Míg az év elején még úgy ítélték meg, hogy 58 ezer személyautót adnak el a kereskedők, az első féléves adatok birtokában azonban ezt 52 ezerre módosították. Nem változtattak a kishaszonjárművek 12 ezres számán, és felfelé módosítottak a nagyhaszonjárművek esetében – 3100-ról 3700-ra. Ez utóbbi a gazdaság élénkülésének megbízható jele. A motorkerékpár-piac továbbra is tetszhalott, itt lefelé módosították a várakozást. A DataHouse korábban azt közölte, hogy Magyarországon a forgalomba helyezett új gépjárművek számának májusi 16,3 százalékos éves növekedési üteme júniusra 0,4 százalékra lassult, 5580 darab új gépjárművet helyeztek forgalomba, az első féléves, 31032-es darabszám pedig 11,3 százalékkal magasabb ugyan, mint egy éve, de a 2009-estől még 37,9 százalékkal elmarad. Erdélyi Péter korábban azt nyilatkozta, hogy a piac élénkülése törékeny folyamat, visszaesésekre számítanak. A válság előtti szintet csak lassú emelkedéssel, több év alatt éri majd el a magyar autópiac.
Európában ezzel szemben számszerűen is csökkentek az eladások, és a legnagyobb piaci részesedéssel rendelkező VW-csoport is 0,5 százalékkal kevesebbet adott el. Igaz, ezen belül az Audi – amely Győrben rendelkezik jármű-összeszerelő és motorgyártó üzemmel, kifejezetten jól teljesített: eladásai 8 százalékkal emelkedtek. A többi európai gyártónak nem ment ilyen jól, a PSA 11,9, a Renault csaknem 21 százalékot vesztett. Közel 10 százalékkal csökkent a GM kibocsátása, ez a cég is gyárt Magyarországon, a szentgotthárdi üzemet épp ezekben a hónapokban bővítik tovább. Az esztergomi japán márka, a Suzuki júniusban 13837 autót adott el Európában, 14,9 százalékkal kevesebbet, mint tavaly júniusban. Az első fél évben a cég 91301 autót adott el a földrészen, 8,3 százalékkal kevesebbet a tavalyi első félévinél. Magyarországi bázisának köszönhetően azonban így is jobban járt, mint egyes japán vetélytársai, amelyeknek júniusban 25-40 százalékkal is elmaradt az európai értékesítése az egy évvel korábbitól.
Júniusban 1272904 új autó kapott rendszámot Európában, 8,1 százalékkal kevesebb, mint tavaly júniusban – tette közzé az európai autógyártók szövetsége (ACEA). Az első fél évben 7350534 kocsi kelt el, ez 1,8 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.