Csökkentette az év egészére vonatkozó forgalmi becslését a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). Míg az év elején még úgy ítélték meg, hogy 58 ezer személyautót adnak el a kereskedők, az első féléves adatok birtokában azonban ezt 52 ezerre módosították. Nem változtattak a kishaszonjárművek 12 ezres számán, és felfelé módosítottak a nagyhaszonjárművek esetében – 3100-ról 3700-ra. Ez utóbbi a gazdaság élénkülésének megbízható jele. A motorkerékpár-piac továbbra is tetszhalott, itt lefelé módosították a várakozást. A DataHouse korábban azt közölte, hogy Magyarországon a forgalomba helyezett új gépjárművek számának májusi 16,3 százalékos éves növekedési üteme júniusra 0,4 százalékra lassult, 5580 darab új gépjárművet helyeztek forgalomba, az első féléves, 31032-es darabszám pedig 11,3 százalékkal magasabb ugyan, mint egy éve, de a 2009-estől még 37,9 százalékkal elmarad. Erdélyi Péter korábban azt nyilatkozta, hogy a piac élénkülése törékeny folyamat, visszaesésekre számítanak. A válság előtti szintet csak lassú emelkedéssel, több év alatt éri majd el a magyar autópiac.
Európában ezzel szemben számszerűen is csökkentek az eladások, és a legnagyobb piaci részesedéssel rendelkező VW-csoport is 0,5 százalékkal kevesebbet adott el. Igaz, ezen belül az Audi – amely Győrben rendelkezik jármű-összeszerelő és motorgyártó üzemmel, kifejezetten jól teljesített: eladásai 8 százalékkal emelkedtek. A többi európai gyártónak nem ment ilyen jól, a PSA 11,9, a Renault csaknem 21 százalékot vesztett. Közel 10 százalékkal csökkent a GM kibocsátása, ez a cég is gyárt Magyarországon, a szentgotthárdi üzemet épp ezekben a hónapokban bővítik tovább. Az esztergomi japán márka, a Suzuki júniusban 13837 autót adott el Európában, 14,9 százalékkal kevesebbet, mint tavaly júniusban. Az első fél évben a cég 91301 autót adott el a földrészen, 8,3 százalékkal kevesebbet a tavalyi első félévinél. Magyarországi bázisának köszönhetően azonban így is jobban járt, mint egyes japán vetélytársai, amelyeknek júniusban 25-40 százalékkal is elmaradt az európai értékesítése az egy évvel korábbitól.
Júniusban 1272904 új autó kapott rendszámot Európában, 8,1 százalékkal kevesebb, mint tavaly júniusban – tette közzé az európai autógyártók szövetsége (ACEA). Az első fél évben 7350534 kocsi kelt el, ez 1,8 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál.

Mindenki csinálja, pedig rég betiltották: ön tisztában van ezzel a törvénnyel?