Az elektronikus bevallók augusztus 1-jétől kérdezhetik le, hogy 2010-re kell-e késedelmi pótlékot fizetniük – hívja fel a figyelmet az adóhatóság. Az adóhatóság nem küld papíralapú folyószámla-kivonatot és pótlékértesítőt azoknak a cégeknek, illetve magánszemélyeknek, akik 2011-ben – törvényi alapon vagy önkéntesen – elektronikus úton nyújtottak be bármilyen bevallást vagy adatszolgáltatást. Ezek az adózók az ügyfélkapun keresztül, az eBEV-szolgáltatásokon belül elérhető folyószámla-lekérdező felület segítségével folyamatosan megtekinthetik az állami adóhatóságnál vezetett folyószámlájukat, illetve a 2010-re vonatkozó késedelmipótlék-fizetési kötelezettségükről is tájékozódhatnak augusztus 1-jétől.
Az ügyfélkapu használatával a 2010. évi pótlékfizetési kötelezettséget két módon lehet megtekinteni: a folyószámla lekérdezése során: a 2011. november 15-i végdátum megadásával (akinek pótlékot kell fizetnie, a megállapított összeget a folyószámla késedelmi pótlék adónemén 2011. november 15-i dátummal láthatja), valamint a pótléklevezetés/lekérdezés menüpont megnyitásával. Akire nem róttak ki késedelmi pótlékot, erről szöveges üzenetben tájékoztatják. Akinek fizetési kötelezettsége van, annak a pótléklevezetése jelenik meg a képernyőn, a megfizetendő pótlék mezőben szereplő összeg előírása pedig a folyószámla megfelelő késedelmi pótlék adónemén 2011. november 15-i dátummal látható.
Fontos információt közöltek a homokzsákokról