Mogyoród neki paradicsom

Augusztus végéig borítékolhatóan beszédtéma lesz a Forma–1-ben a Magyar Nagydíj, és ezt nem csak azért merjük kijelenteni, mert a vb-sorozatban most három és fél hetes szünet következik. Bár az eseménydús mogyoródi futamon Sebastian Vettel a második helyével is közelebb került a címvédéshez, a Red Bullnál továbbra is fújhatják az ébresztőt. Ha a pontversenyben jócskán le is van maradva, a McLaren a pályán utolérte az osztrák istállót. Hiszen a Nürburgringet követően a Hungaroringen is lehagyta, Lewis Hamilton után ezúttal Jenson Button.

Munkatársunktól
2011. 08. 11. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mondhatjuk: ha esős verseny a Hungaroringen, akkor garantált a Button-siker. A Magyar Nagydíj 1986 óta íródó krónikájában kétszer áztatta komolyabb zápor a futamot, 2006-ban és idén, és mindkét alkalommal Jenson Buttont intették le elsőként. A britnek az öt évvel ezelőtti volt az első Forma–1-es győzelme, a vasárnapi pedig a 200. futamán született meg, így ez is maradandó élmény lesz számára. A McLaren 31 éves pilótája 2009-ben világbajnok lett a Brawn istállóval, abban az évben hat versenyt nyert meg, de a legfrissebb sikerével is csak tizenegy győzelmet számlál. Idén még a kaotikus Kanadai Nagydíjat nyerte meg, kell-e mondani, esőben. S hozzánk érkezve is megjegyezte, nem lenne ellenére, ha a Hungaroringen is jönne az égi áldás…
Jött, ám Button szerint ezúttal mégsem ez volt a siker kulcsa: – Kétségkívül szeretem az ilyen időjárási körülményeket, de úgy gondolom, hogy most nem ezért nyertem. Gyors voltam, vigyáztam a szuperlágy abroncsokra, és jó döntéseket hoztam a kerékcseréket illetően. Nekem meg sem fordult a fejemben, hogy feltetessem az intermediate gumikat – mondta Button, utalva arra, hogy csapattársa, Lewis Hamilton ezt meglépte, és bizony rá is fázott. A versenyben sokáig vezető 2008-as világbajnok végül negyedikként zárt, s azért is csúszott vissza, mert egy megpördülését baleset-veszélyesen korrigálta, nem várta meg, amíg az érkezők kikerülik, amiért bokszutca-áthajtásos büntetést kapott. Hamilton becsületére legyen mondva, elismerte a bűnét, és bocsánatot kért Paul di Restától, akire leginkább ráhozta a frászt. A Force India újonc skót pilótája amúgy eddigi legjobb helyezését érte el azzal, hogy a „nagyok”, Button, Vettel, Fernando Alonso (Ferrari), Hamilton, Mark Webber (Red Bull) és Felipe Massa (Ferrari) után hetedikként ért célba. S szólni kell az utána következő Sebastian Buemiről (Toro Rosso), aki a 23. helyről rajtolva lett nyolcadik.
A Red Bull természetesen nem boldog Vettel második és Webber ötödik helyével, sorrendben a harmadik futamon nem tudott nyerni, holott az időmérőkön immár 11-ből 11-szer szerezte meg a pole-pozíciót. Vettel nyolcadszor indulhatott az élről, de nem tudott profitálni belőle: – A verseny első részében Lewis és Jenson jóval gyorsabb volt nálam. A vége felé pedig gondjaim támadtak a fékeimmel, ezért nem tudtam olyan gyors lenni, mint amennyire szerettem volna. Ennek ellenére megint egy lépéssel előrébb vagyunk, ám a McLarenek nagyon gyorsak, ezért keményen kell dolgoznunk – fogalmazott a vb-címvédő, aki a második helyével is növelte az előnyét, jelenleg nyolcvanöt ponttal vezet Webber előtt.
Így a következő futamig, az augusztus 28-i Belga Nagydíjig talán egy kis szabadság a Red Bullnál is belefér.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.