Legutóbb kortárs drámákról szólt az irodalmi nap, a Szavak a szabadban, amelynek témája Budapest volt drámaírók szemszögéből. A Garaczi László, Térey János, Poós Zoltán, Háy János és Bartis Attila műveiből készült összeállítás nem mindig ragaszkodott az eredeti témához: sokszor inkább korjelenségeket, mint Budapest-jelenségeket válogatott össze a dramaturg, Lőkös Ildikó, de így is szép keresztmetszetet kaptunk arról, hogyan is gondolkodnak rólunk, városlakókról a drámaírók.
A kép elég lehangoló: elsekélyesedő, de mindenható befolyással rendelkező kereskedelmi média Bartis Attila drámájában, a Plazmában, végletekig megromlott házasság a párkapcsolati témában már-már szakírónak számító Háy János tollából, vagy a 2006. augusztus 20-i vihar eseményeinek megrázó feldolgozása Térey János Asztalizene című munkájából. Vigaszul csak az szolgálhat, hogy majdnem minden szerző belecsempészett valamennyi humort a hervasztó témákba, s a három fiatal színész, Bartsch Kata, Herczeg Tamás és Szilágyi Kata, igyekezett is élni ezekkel a lehetőségekkel. A néhány jól megválasztott dalbetéttel együtt végül mégiscsak kerek egész, figyelemfelkeltő lett ez a kis összeállítás, kiváló kedvcsináló a kortárs drámákhoz.
A programfüzet ígérete szerint a Millenáris-piknik többi rendezvénye is hasonlóan könnyedre hangszerelt. Ezen a héten slam poetry szerepel az irodalmi étlapon, pénteken a következő Tánc a parkban program alkalmával indiai táncokat tanulhatnak a látogatók, szombaton pedig az elektronikus zenéé a főszerep többek között egy francia vendégművész, Remain közreműködésével.
Sajátos módon juttatott Magyar Péter még a Diákhitel Központ vezetőjeként tízmilliókat egyik fontos, mostani emberének