Négy év alatt 118 korszerű motorvonat beszerzését tervezi a MÁV-Start: 2015 végéig az elővárosi közlekedésben 70, a távolsági forgalomban 18 közlekedik majd, ha a kormány rábólint, hogy részben uniós, részben hazai forrásból megvásárolják a járműveket. Ugyancsak a közeljövőben a városközi, közkeletű nemzetközi kifejezéssel intercity-forgalom számára ötven új vagy felújított, komfortos IC-személykocsit is rendel a vasúttársaság, ha a kormányzati engedélyt megkapja. A MÁV-Start célja, hogy a fontos elővárosi vonalak mindegyikén lecserélje a korszerűtlen járműveket új motorkocsikra. A jelenlegi, főként a budai oldalon közlekedő Flirt, Talent, Desiro vonatok mellett hasonló színvonalú vonatokat indít majd északi és keleti irányban is: Vácra, Vácrátótra, Ceglédre, valamint az Újszász-Szolnok vonalra.
A motorvonatok beszerzésének a híre örömmel töltheti el azokat az utasokat, akik megtapasztalták már, mekkora színvonalbeli emelkedést hozott korábban a korszerű járművek beállítása. A motorvonatok alacsony padlósak, vagyis kényelmes a ki- és beszállás, emellett mozgáskorlátozottak, kismamák részére akadálymentessé tehető. Elvárás még a légkondicionáló, a zárt rendszerű toalett, a wifi; végsebességük legalább 160 kilométer óránként. A vasúti szakemberek ugyanakkor arra hívták fel a figyelmet, hogy a hagyományos vasúti kocsik semmivel sem kevésbé komfortosak, ha felújítják őket. Az úgynevezett 3. generációs IC-kocsik éppúgy légkondicionáltak, van hová bedugni a laptop villásdugóját, és az akadálymentesítés is megoldható, végsebességük pedig 160-tól felfelé a megrendelő igényétől függően választható. A mozdonyból, vagonokból és vezérlőkocsiból álló szerelvények ugyanúgy képesek ingajáratban közlekedni, mint a motorvonat. Előnyük utóbbiakkal szemben, hogy a karbantartás, javítás idejére könnyen kivonhatók az egyes kocsik, míg a motorvonat teljes egészében kiesik ilyenkor a forgalomból. Hasonlóképpen könnyebben növelhető vagy csökkenthető a szerelvény hossza az utasforgalom kívánalmai szerint. A motorvonatok mellett szól ugyanakkor az, hogy a MÁV-nak nemcsak a kocsiparkja, de a vontatóállománya is elavult, azaz nemcsak személykocsikat, hanem mozdonyokat is kellene vásárolnia. Ráadásul a motorvonatok energiahatékonysága jobb, mint a mozdony vontatta szerelvényé. Tekintve, hogy a villamos vasút költségeinek 40 százaléka az energiafelhasználásból adódik, ez harmincéves távlatban – ennyi a vasúti járművek életciklusa – jelentős megtakarítást jelenthet.
Vasúti M0-s készülhet. A vasúti szakzsargonban V0-nak nevezett, Budapestet délről elkerülő vasútvonal megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére írt ki nyílt közbeszerzést a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége. Jelenleg a vasúti teheráru-szállítás túlnyomó része a főváros belső területein keresztül bonyolódik le. A Közlekedési Operatív Programból (Közop) finanszírozott dokumentum elkészítésére október 17-ig lehet jelentkezni, ekkor bontják fel a beérkezett ajánlatokat is. Az eredményt várhatóan november 21-én hirdetik ki. A kiírás győztesének az öszszességében a legelőnyösebb ajánlattevőt hirdetik ki, a döntésnél az ajánlati árat 50-es, a műszaki ajánlatot 30-as, a késedelmi kötbér mértékét 20-as súlyszámmal veszik figyelembe. A megvalósíthatósági tanulmányt jövő év november 31-ig kell elkészíteni.
Majdnem belehalt egy idős ember egy brutális támadásba - egy budapesti buszról rángatták le