Újabb tengerentúli megrendelést kapott a magyar buszgyártó vállalat. A NABI a floridai Broward County közlekedési vállalatának 50 új fémvázas autóbuszt szállít. A megrendelő környezetbarát dízel-hibrid hajtáslánccal kérte a kocsikat, amelyekkel 170-re bővül a flottájában szolgáló NABI-modellek száma.
Az ötvendarabos megrendelés jókor jött a magyar buszgyártónak, hiszen az év elején Los Angeles közlekedési vállalata a finanszírozási nehézségek miatt nem hívta le a szerződés szerint 2011-re tervezett 100 darab kompozit karosszériavázas autóbusz leszállítását, ezért a kaposvári üzem mintegy hatvanfős létszámleépítésre kényszerült. A mostani megrendelés ugyanakkor nem segít a kaposvári üzem nehézségein, mert Broward County közlekedési vállalata nem kompozitvázas, hanem fémvázas járműveket rendelt – mondta kérdésünkre Kovács-Gajdács János, a NABI szóvivője. A NABI budapesti, acélvázas autóbuszokat gyártó üzemének a jövő év közepéig lekötött megrendelésállománya van, többek között floridai és coloradói városok számára készít dízel, hibrid és CNG gázhajtású autóbuszokat. Az új amerikai megrendelést mindamellett biztató fejleménynek tartják a NABI-nál.
A cég erős amerikai érdekeltsége mellett készen áll arra is, hogy az elöregedett hazai buszállomány cseréjében is részt vegyen – mondta Kovács-Gajdács János –, hiszen a magyar utakon futó mintegy tízezer autóbusz kétharmada idősebb tízévesnél, fele pedig húsz évnél is régebben teljesít szolgálatot. Az ötévesnél fiatalabb buszok aránya pedig mindössze négy százalék. Ezért a cég kifejlesztett egy járműcsaládot az európai követelmények teljesítésére is. A korábban az amerikai piacon sikereket aratott NABI BRT formatervét és konstrukciós alapjait felhasználva, csaknem egyéves fejlesztési időszakot követően született meg elővárosi kocsija. A NABI Sirius autóbuszcsalád moduláris felépítésének köszönhetően az összes európai, így a magyar igényeket is teljesíteni tudja. Az alapkonstrukció kialakítása lehetővé teszi, hogy városi, elővárosi-helyközi járművek mellett szóló vagy csuklós autóbuszt, trolibuszt, gáz- vagy akár hidrogénhajtású variációt is elkészítsenek belőle. A prototípus készen áll a sorozatgyártásra, az autóbusz 12,68 méter hosszú, 95 utas szállítására alkalmas, és kialakításának köszönhetően leginkább elővárosi, illetve helyközi viszonylatban közlekedhet majd. A fejlesztését, építését és kiszerelését is a cég hazai szakembergárdája végezte. Budapesten és több nagyvárosban tesztüzemben futott már a cég autóbusza, ugyanakkor mindössze egyetlen példányt sikerült értékesíteniük idehaza. A vevő Kaposvár városa volt.
Majdnem belehalt egy idős ember egy brutális támadásba - egy budapesti buszról rángatták le