A 41 milliárdos beruházással teljesen megújítják az 1-es villamos pályáját a Bécsi úti végállomás és a Puskás Ferenc Stadion között – számolt be Vitézy Dávid az aláírási ceremónia előtt a mobilitási hét Andrássy út rendezvényén. Mint fogalmazott, ezen a szakaszon „egy csavar nem marad meg a mai infrastruktúrából”, mivel megépítése – a nyolcvanas évek közepe – óta nem volt felújítás a vonalon. Korszerűsítik az áramellátó rendszert, és meghosszabbítják a vonalat a Rákóczi (Lágymányosi) hídon át a Budafoki úton a Fehérvári útig, ott csatlakozni fog a dél-budai villamosokhoz. Az új szakaszon füvesített vágányokat építenek majd ki.
A 3-as villamos vonaláról szólva közölte: az Erzsébet királyné útján, a Kőrösi Csoma Sándor úton és az Éles saroknál is felújítják a pályát, és több helyen itt is füvesített vágányokat telepítenek. Átalakítják és megemelik továbbá a peronokat, illetve mindkét vonal esetében teljesen lefedik.
Először a legrosszabb állapotban lévő szakaszokat újítják fel, mert ezeken Vitézy elmondása szerint egyre drágább karbantartási munkákat kell végrehajtani, a villamosok gyakran 10-20 kilométeres sebességkorlátozás mellett közlekedhetnek csak. A fejlesztés azért is fontos, mert a körgyűrűs kapcsolatokat javítják, így a dél-budai utasok úgy tudnak átjutni a külső pesti kerületekbe, hogy nem kell a belvárosba bemenniük, többször átszállniuk. Csúcsidőben az 1-es villamosok 3 percenként közlekednek majd.
Völner Pál, a fejlesztési tárca államtitkára hangsúlyozta: az aláírás fontos eleme a Budapest és a kormány közötti stratégiai együttműködésnek. „Nem presztízsberuházásokat erőltetünk, hanem nyolc- tíz éves adósságokat tudunk ledolgozni” – fogalmazott, hozzátéve, hogy nemcsak új beruházásokról van szó, hanem a régi infrastruktúra megújításáról is.
A részegen verekedő Magyar Péterrel jutott teljes mélypontra a magyar baloldal