Hamarosan megkezdi a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a budapesti kerékpáros közösségi közlekedési rendszer, a Bubi (Budapest-bicikli), nemzetközi nevén a Vélib kialakítását, amit a Fővárosi Közgyűlés még június 22-i ülésén hagyott jóvá. A beruházás uniós támogatási szerződését ma – az európai autómentes napon – írja alá Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára, György István főpolgármester-helyettes és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója.
A Bubi olyan újfajta közösségi közlekedési szolgáltatás, amelynek célja, hogy a főváros legforgalmasabb belvárosi részein a kerékpáros közlekedést elérhetővé tegye azoknak, akik szívesen bicikliznek, de nem tudják saját kerékpárjukat használni. A fővárosi önkormányzat százszázalékos tulajdonú szakcége, a Parking Kft. valósíthatja meg a körülbelül egymilliárdos beruházást, amelyet az Európai Unió csaknem 900 millió forinttal támogat.
A mai sajtótájékoztatón derül ki, hogy mikorra készülhet el a 74 dokkolóállomást magában foglaló, Nyugat-Európában közkedvelt rendszer.
A tervek szerint az átlagosan 20 kerékpár tárolására alkalmas gyűjtőállomások egymástól 560 méterre helyezkednek majd el. A rendszerben lehetséges az egyirányú utazás, vagyis nem kell a bérlés helyére visszavinni a járművet. A több mint ezer kerékpárt az utasok az automata gyűjtőállomásokon önkiszolgáló módon vehetik fel és adhatják le, fizetni pedig előzetes regisztráció után bank-, hitel- és csipkártya vagy mobiltelefon használatával lehet. A közszolgáltatásként működő rendszer éjjel-nappal üzemel majd, a kezdő 30 perces ingyenes bérleti időszak után fokozatosan emelkedő díjszabással. A lopásoknak a regisztrációval, a gyűjtőállomásokon elhelyezett kamerával, valamint egyedi kerékpárokkal igyekeznek elejüket venni.
![](https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17318983_auto_resized.jpg)
Soha nem volt még ilyen a lottózás történetében