Másfél évig érvényes a menetrend

2001. 06. 05. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Másfél évig lesz érvényes az Európai Vasútegylet (UIC) döntése értelmében a kontinens vasúttársaságainak menetrendje – így a MÁV Rt.-é is. A MÁV új menetrendje június 10-én lép életbe, és 2002. december 14-ig közlekednek ez szerint a személyszállító vonatok.Kukely Márton, a MÁV Rt. vezérigazgatója a tegnapi sajtótájékoztatón elmondta: a MÁV személyszállító vonatait évente 155 millió utas veszi igénybe. Az utasszám csökkenése megállt, miközben az átlagos utazási távolság kismértékben emelkedett. Ennek következtében a bevételek is emelkedtek, az idén a tervek szerint a személyszállítási alágazaton belül 100 milliárdot meghaladó forgalmat bonyolítanak. Az idei menetrendben a távolsági – intercity- – és az elővárosi szolgáltatás kap hangsúlyt, emellett a csomópontokon szervezett utasfórumok észrevételeit felhasználva átdolgozták a távolsági, illetve a helyi személyszállító vonatok csatlakozását. Az intercity- (IC-) szolgáltatást Nyíregyháza–Debrecen–Budapest között intercity rapid vonatpár beállításával bővíti a MÁV. Ezek a vonatok drágábbak lesznek, ennek fejében az utasok magasabb színvonalú szolgáltatást kapnak. Egyes fővonalakon – Budapest–Hegyeshalom, Budapest–Kelebia – több gyorsvonat közlekedik majd, az IC-szerelvények elsősorban a reggeli és a délutáni csúcsidőben közlekednek gyakrabban. Az új menetrendben a Volán-társaságok 333 vasútállomáson összesen 9528 csatlakozást biztosítanak. Kukely bejelentette: a menetrendváltozással egy időben teszik közzé a személyszállítási minőségnyilatkozatot, amely vonattípusonként tartalmazza azokat a kötelezettségeket, amelyeket a MÁV a menetjegy áráért nyújt.A személyszállító vonatok műszaki színvonalán akkor lehet számottevően javítani, ha a MÁV a felújításokra megfelelő forrást talál – tette hozzá Kukely Márton. Mint azt lapunknak elmondta, hamarosan megkötik a szerződést a 130 elővárosi kocsi felújítására, így az első vagonok a jövő év elején jelennek meg a MÁV vonalain. A vasúttársaságnál ma születik döntés a 60 millió márkás német hitel felhasználásáról. Ebből a forrásból 16-17 kétrészes motorkocsit vásárol a MÁV. Napirenden szerepelnek az orosz államadósság terhére megvásárolandó motorkocsik is. A MÁV legnagyobb problémája az önköltség biztosítása, ugyanis e célra 18-19 milliárd forintot kell a vasúttársaságnak előteremtenie.Az InterCity Rapid vonatokat a MÁV Rt. az Utasellátó Rt.-vel közösen üzemelteti. A légkondicionált szerelvények, amelyek 95 kilométeres átlagsebességgel közlekednek, 450 forintos pótdíjért vehetők igénybe. Kecskeméti Róbert, az Utasellátó vezérigazgatója lapunknak elmondta: a vonaton idegen nyelveken beszélő utaskísérők dolgoznak, akik kérésre taxit, szállást rendelnek, illetve turisztikai információkkal is szolgálnak. Újdonság lesz például, hogy az első osztályon helyben történik az italkiszolgálás. A pótdíjat – akár többszörösen is – visszatérítik, ha a MÁV és az Utasellátó által garantált szolgáltatás elmarad.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.