A nagykörút új villamos beszerzésének pályáztatásakor, 2003. márciusában jeleztük, hogy legalábbis furcsa ahogyan a vetélytársaknál 2 milliárd forinttal drágább ajánlattevő lett a tender győztese.
A korrupciógyanús pályázat résztvevői akkor a Siemens Combino szerelvények egyértelmű műszaki fölényével indokolták a győzelmet.
Emlékezetes: akkor a BKV Rt. felügyelő bizottságában kezdeményeztük a beszerzés kapcsán vizsgálóbizottság felállítását. Ezt azonban a testületi többsége elutasította. Sajtóinformációk szerint a kétmilliárd forinttal drágább Siemens villamosokról kiderült, hogy életveszélyesek.
A szerződés szerint jövőre a prototípusnak már közlekedni kellene Budapesten és 2006-ra mind a 40 villamosnak üzembe kell állnia. Ez azonban teljesíthetetlen célkitűzés, mivel a Siemens nyilatkozata szerint most változtatnak a konstrukción, s a tesztüzem még hátravan.
A Draskovics csomag 0,7 milliárdos forráselvonása miatt a BKV már az utasforgalom akadályozásával próbálja túlélni a szociálliberális vezetést. A múlt héten többször üzemkimaradás címszóval leállították a 4-es, 6-os villamost.
Szálka Miklós, a Fővárosi Közgyűlés Városüzemeltetési Bizottságának alelnöke a BKV következő felügyelő bizottsági ülésén vizsgálatot kezdeményez a sorozatos járatkimaradások számáról és okairól.
Felszólítjuk Demszky Gábor főpolgármestert és a város vezetését, hogy vizsgálja felül pazarló gazdálkodását, és a budapestiek érdekeit szem előtt tartva oldja meg a csődközeli helyzetben lévő BKV naponta megjelenő problémáit.
Budapest, 2004. február 16.
Szálka Miklós
Városüzemeltetési Bizottság alelnöke
Nemvárt fordulat jön az időjárásban, mutatjuk mire számíthat