Kevesen tartják számon a háromgyémántos márkát a szériaautók villamosításának úttörői között, pedig e téren elévülhetetlenek az érdemei. Már 2009-ben (a Nissan Leafet is megelőzve) piacra dobta az elektromos i-Miev kei cart, amely később PSA-féle testvérmodelljeivel együtt Európa útjain is megjelent, majd 2013-ban a szalonokba állította az Outlander plug-in hibrid változatát. Utóbbi bő kétszázezres eladási darabszámával igazi sikertörténet lett kontinensünkön – különösen Hollandiában –, napjainkban pedig hazánkban a használt PHEV-kínálat egyik slágere.

(Fotó: Mitsubishi Motors)
De mi történt az utódjával? Nos, idén jött el a pillanat, amikor az EU-ba is behajózott a negyedik generációs Outlander, ez csaknem három és fél évnyi késést jelent a modell japán bevezetéséhez képest, és az amerikaiak is hamarabb kaptak belőle. Ennek hivatalosan az a magyarázata, hogy az óvilági ízléshez igazodva erősebb (252 helyett 306 lóerős összteljesítményű) hibrid hajtást és áthangolt futóművet kellett fejleszteni hozzá, de a késés hátterében a Mitsubishi cég tulajdonosi szerkezetében történt változásokat, illetve az európai jelenlét eldöntendő kérdését is sejthetjük.

(Fotó: Mitsubishi Motors)
Érdemes leszögezni, hogy a Colttal és az ASX-szel ellentétben a (számunkra) új Outlander nem egy átemblémázott Renault, hanem házon belüli fejlesztés, leszámítva padlólemezét, amely a Nissan X-Trail öröksége. Maga a hajtás és a karosszéria Mitsubishi-mérnökök munkája, akik egyik vezetője a sajtóbemutatón büszkén saját gyermekének nevezte a SUV-ot, és a tesztvezetés után mi sem éreztük adoptáltnak. Amúgy 4,7 méteres hosszával az Outlander alig nagyobb elődjénél, viszont a picivel magasabb és hat centivel szélesebb kasztnija valamivel testesebbnek láttatja.

(Fotó: Mitsubishi Motors)
Talán a méreteknél is többet számít, hogy profilból határozottabbak és érdekesebbek a vonalai, szemből pedig a C alakú motívumok és a három-három részre osztott (közepes felszereltségtől adaptív LED fényszórós) lámpatestek teszik egyedivé. Hátfalának hatszögletű domborításába a gyártó szerint az utolsó Pajero pótkeréktakaróját kell belelátni, nekünk viszont inkább azt tűnt fel, hogy a vízszintesen elnyújtott lámpákkal próbálták optikailag szélesíteni. Hétféle fényezésből lehet választani (a csúcsmodellnél fekete tetővel), a csinos alufelnik pedig 18 vagy 20 colosak.