Idén látványos áresés jellemezte az elektromos autók piacát Magyarországon, derül ki a Használtautó.hu közleményéből, miután összevezették 2025 január–júliusra vonatkozóan a tíz legnépszerűbb típus átlagárát a 2024-es év hasonló időszakával. Ezúttal a listán a második helyre szorult vissza a BMW i-sorozat, és átvette a vezetést a Tesla Model 3, amelyet átlagosan 9,6 millió forintért hirdettek – ez 2,7 milliós (16,7 százalékos) árcsökkenés a tavalyihoz képest.

Ugyanebben az időszakban a harmadik helyezett Nissan Leaf (–15,2 százalék), a Hyundai Kona (–9,9 százalék) és a Tesla Model Y (–12,9 százalék) is jóval olcsóbban elérhető lett, így jelentősen nőtt irántuk az érdeklődés – egyre több használt villanyautó elérhető a tíz-, illetve ötmillió forintos lélektani határ alatt. Feltűnő, hogy a Volkswagen ID.3 átlagosan négyéves korában újkori áránál négymillió forinttal olcsóbban megvásárolható, ami 30 százalékos értékcsökkenést jelent.

De mi a hazai piaci trendek oka? Túl azon, hogy a villanyautók (a plug-in hibridekkel ellentétben) megtarthatják a zöld rendszámot, és nő a nyilvános oszlopok, illetve az otthoni töltési lehetőségek száma, az újautó-értékesítés sajátosságai állnak a folyamatok mögött.
Ennek egyik fő mozgatórugója a Tesla volt, amely folyamatosan csökkentette új autóinak árait, ez pedig közvetlenül hatott a használt modellek értékére is.

Emellett Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője hangsúlyozta: „A versenytárs gyártók kénytelenek voltak követni ezt az árazási trendet, hogy versenyben maradjanak. Az árcsökkenés másik fontos motorja az elektromos modellek kínálatának bővülése, különösen a kínai gyártók térnyerése. Az egyre több elérhető típus és márka erős árversenyt eredményezett, ami szintén lefelé nyomta a használtpiaci árakat.”