Nagy csinnadrattával harangozták be a rali világbajnokság visszatérését az afrikai kontinensre, s bár 2020-ban nem tudott debütálni a koronavírus járvány miatt, idén immár ötödik alkalommal méreti meg magát a rali világbajnokság mezőnye a távoli Afrikában. Idén is új időpontban, a Mexikó Rali helyén, nyár helyett tavasszal látogat el a mezőny Kenyába. A helyszín régi, mégis a modernkori ralizáshoz alakították úgy, hogy közben a fő karakterisztikája megmaradt. Vagyis maradtak a nehéz, murvás utak, ahol csodás fotókat lehet készíteni háttérben az afrikai vadállatokkal, egzotikus fákkal. Köves, szétszabdalt utak és kiszámíthatatlan időjárás teszi rettentően nehézzé a ralit az Afrikába utazó versenyzőknek.

Az első három ralit júniusban rendezték meg itt, amikor esős időszak fogadta a mezőnyt. Most úgy néz ki, hogy a tavaszi időjárás is tartogat esőt a mezőnynek. Vár rájuk fesh-fesh is, amely száraz időben olyan puha, púderfinom homok, amely nagy károkat okozhat az autókban és eltakarhatja a mélyen kivájt járatokat, amelyek végleg tönkretehetik a csapatok raliját.
Az eddigi négy Szafari Ralin csak Toyota-győzelem született. Sebastien Ogier és Kalle Rovanpera kétszer-kétszer győzedelmeskedett. A csapat 100. rali világbajnoki versenyére készül, s szeretné ezt a szép győzelmi sorozatot folytatni. Az egyéni ponttábla élén álló Elfyn Evans svédországi győzelmét követően nagy reményekkel vág neki a vb afrikai fordulójának. Svédországban nagy csatát vívott csapattársával, Kacuta Takamotóval, aki háromszor is dobogós helyezést szerzett a Szafari Ralin. Kalle Rovanpera mégis a legnagyobb esélyese a csapatnak két győzelmével, miközben Sami Pajari először vág neki a kemény afrikai utaknak.

„Nem könnyen indult a szezon, de még harcban állunk és most murvás rali jön, s ez lehetőséget ad nekünk, hogy kemény küzdelemben visszatérjünk abba a pozícióba, ahol lenni szeretnénk. A csapat nagyon erős volt eddig, s most mindent meg kell tennünk azért, hogy ugyanilyen erősek legyünk mi is. A múlt heti teszt nagyon fontos volt, ahol különböző dolgokat próbáltunk ki annak érdekében, hogy jól menjen az autó és az abroncsok murván is. A Szafari Rali a szezon egyik legkülönlegesebb versenye. Nagyon király idejönni, s igyekszünk egy újabb jó eredményt elérni, amire szükségünk is van idén. Nehéz jóslatokba bocsátkozni, de nagyon nyomjuk majd, hogy a legjobb eredményt érjük el” – szögezte le Kalle Rovanpera, a Szafari Rali tavalyi győztese.