Stefan Pierer bő három évtized alatt építette fel a KTM-et a ma is ismert cégóriássá, az ő irányítása alatt lett a rétegmárkából egy globális brand. Viszonylag rövid idő alatt Európa legnagyobb motorkerékpár-gyártójává léptek elő, a sikerek pedig nem csak a paletta szélesítésében mutatkoztak meg. Beszálltak a MotoGp-be, és közben arra is jutott forrás, hogy a Husqvarnát, a GasGast és az MV Agustát is bekebelezzék. Ezért is vet fel égető kérdéseket a helyzet, amibe a KTM került: tavaly derült égből villámcsapásként érte a motoros közvéleményt, hogy a KTM anyacége, a Pierer Mobility AG csődvédelmet kért maga ellen.

Az ok nem más, mint hogy a korábbi egészséges adósságállomány elérte az 1,5 milliárd eurót, ezt a gigászi összeget pedig már nem tudta tovább finanszírozni a cég. Stefan Pierer ezt mondta a csődhelyzet kapcsán:
A KTM az életem fő műve, nem fogom hagyni, hogy kárba vesszen.
Most úgy tűnik, lélegzetvételhez jutnak: a hitelezők elfogadták a szerkezetátalakítási tervet, és újra termelnek a gyárak. A transzformáció jegyében Pierer lemondott a vezérigazgatói posztról, helyét pedig Gottfried Neumeister vette át, aki eddig társ-vezérigazgatóként tevékenykedett a márkánál. Ebben a zűrzavaros időben különösen nagy feladat hárul az új modellekre, de az biztos, hogy a szellemiség semmit sem változott. Mindegyik jövevény méltó a „Ready to race” szlogenre.

125 és 390 SMC R: igazi adrenalinfröccs
Ha megnézzük a trendeket a motorkerékpár-iparban, egyértelmű, hogy a szupermotók körül elfogyott a levegő, egyre kevesebb márka kínál ilyen gépeket. A KTM (és a Husqvarna) viszont következetesen kitart a kategória mellett, olyannyira, hogy ezek a modellek elválaszthatatlanokká váltak a mattighofeni gyártótól. 2025-re alaposan megújulva folytatja pályafutását a 690-es SMC R kistestvéreinek tekinthető 125-ös és 390 SMC R. A 2,355, illetve 2,68 millió forinttól kapható típusok külméretei gyakorlatilag teljesen azonosak (ülésmagasság, tengelytávolság, kormány), a különbséget a blokk mellett az idomok grafikájában kell keresni.