Svájci bicska – Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG teszt (top5)

Praktikus, kellően erős és dízelmotorral nagyon takarékos. A Skoda Octavia nem véletlenül népszerű, de vajon a frissítéssel előnyére változott?

2025. 04. 01. 10:16
A klasszikus kombikra még mindig van igény - ezt támasztja alá az Octavia sikere Fotó: Stefler Balázs
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ötajtós és kombi változatban is kapható, negyedik generációs Octavia igazi slágermodell, 2024-ben például nemcsak a Skoda legnépszerűbb autója volt világszerte, hanem hazánkban is kiemelkedően teljesített. A Suzuki Vitara és S-Cross mögött 

az újautó értékesítési rangsorban a harmadik helyet kaparintotta meg a típus, 

amelyen félidős modellfrissítést hajtottak végre. Nézzük, miben változott az Octavia és mit tud a dízelmotoros kombi változat!

1. Nyertes csapaton ne változtass!

Amellett, hogy átrajzolták az első lámpatesteket és a lökhárítót, a korábbi 24 helyett már 36 szegmensben világít az opciós mátrix-LED fényszóró – ezzel lehetővé vált, hogy a hagyományos ködlámpáktól elbúcsúzzanak. Azonban egyértelműen látszik, hogy kerülték a drámai módosításokat, az Octavia Combi továbbra is hivalkodásmentes autó. Miközben sok gyártónál a figyelemfelkeltés lebeg a tervezők szeme előtt, itt éppen egy visszafogott, semmiképpen sem tolakodó formával találkozunk.

Feszes a rugózás, érdemes beruházni az adaptív lengéscsillapításra (Fotó: Stefler Balázs)

2. Túlzások nélkül

Igazi digitális átállást hozott a negyedik generáció 2019-ben, most pedig tovább fokozták a tudását. Erősebb hardvert és több szolgáltatást vonultat fel a fejegység, amely a világnyelveken elérhető beszédvezérlésnél akár a ChatGPT segítségével válaszol. 

Annak ellenére, hogy a kárpitok zöme fenntartható forrásból származik, nem kelt olcsó hatást a belső, az összeszerelési minőség és az anyaghasználat is korrekt. 

Összesen kilencféle belső hangulat közül lehet választani, elérhető masszázsfunkciós, fűthető-szellőztethető első ülés is. A kihúzható combtámasszal rendelkező Ergo Seat üléseken érződik, hogy az Octaviát hosszú utazásokra tervezték.  

A műszerfal stílusa változtatható, ez itt a hagyományos nézet (Fotó: Stefler Balázs)

3. A bendő, ami mindent elnyel

Mivel 2 mm híján 4,7 méteres karosszériáról beszélünk, nem meglepő, hogy nagy az Octavia Combi csomagtartója, ám a 640 literes érték egyenesen kiemelkedő – a jóval testesebb Audi A6 Avanté 565, míg a BMW 5-ös Touringé 570 literes. Bővítés után (az oldalfalból kis fülekkel) akár 1,7 m3-es bendőbe pakolhatunk, de más szempontból is nagyon praktikus a Combi: kihajtható kis akasztók és rögzítőpántok könnyítik meg a dolgunkat. Ha ez nem lenne elég, a csomagtér világítására is odafigyeltek, hiszen egy-egy oldalsó lámpát helyeztek el a raktérben.

Bővítés után 1,7 köbméteresre nő a kapacitás (Fotó: Stefler Balázs)

4. A dízel él és virul

A modellfrissítés óta nincs már háromhengeres motor az Octaviához, mostantól az 1,5-ös négyhengeres TSI látja el az alapmotor feladatát. Az sem mellékes, hogy a Skoda nem akarja elengedni a dízelmotorokat, és milyen jól teszi! A 2,0 literes, 150 lóerős TDI a VW-csoport legkiforrottabb erőforrásai közé tartozik, az Octaviában pedig mindenféle elektrifikáció nélkül képes 5,0-6,0 literes fogyasztási értékeket produkálni. A tompa morajlással dolgozó dízel autópályán sem lesz hangos, ráadásul 

a 8,6 másodperces 0-100 km/órás gyorsulási érték és a 225 km/órás végsebesség mutatja, a dinamika terén nagyon rendben van. 

Bár a hétfokozatú DSG-váltó irányváltásai még mindig lassúk, összességében azt érzi az ember, hogy ez egy „rendes” hajtáslánc, amelynél a használónak nem kell kompromisszumot kötnie.

360 Nm-es nyomatékot produkál a 150 lovas turbódízel (Fotó: Stefler Balázs)

5. Korrekt árazás

Az Octavia már kivívott magának olyan pozíciót a piacon, hogy a vevők elfogadják ártöbbletét a testvérmodell VW Golfhoz képest. Ugyanakkor ha a konkurensekhez viszonyítjuk, egyáltalán nem túlározott. Sőt! A kombi karosszériás, 150 lóerős dízel verzió 11 750 000 forintos ára egészen más megvilágításba kerül annak fényében, hogy például az Opel Astra Sports Tourer 1,5-ös dízellel és automatikus váltóval 11,4 millió forintot kóstál. Aki pedig megelégszik az 1,5 literes, benzines alapmotorral, már 10,4 millió forinttól hazaviheti a puttonyos Skodát, sőt, a még olcsóbb, de praktikus ötajtós limzin alapmodell is megérhet egy misét. 

2024-ben a világszerte eladott Octaviák 80%-a DSG-váltóval hagyta el a gyártósort (Fotó: Stefler Balázs)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.