
Kalle Rovanpera bár idén először állt egyáltalán dobogóra, vasárnap estére az egyéni ponttábla hetedik helyéről a másodikra katapultált, Elfyn Evans mögé, aki még mindig vezeti a világbajnokságot. A walesi pilóta előnye 43 pont. Természetesen mindent beleadott Evans is, hiszen első világbajnoki címére hajt. Sebastien Ogiert azonban nem tudta beérni, aki másodikként ért célba spanyolországi turistaparadicsomban.

A nyolcszoros ralivilágbajnok idén is félállásban megy, ő megteheti, hiszen sokat lerakott már az asztalra. Monte-Carlo után a rali vb-ben debütáló spanyolországi helyszínt is kiválasztotta azon helyszínek közé, ahol idén mindenképpen rajthoz áll. Bár nem nyert a francia, valószínűleg nem bánta meg választását.
A Kanári-szigetek technikás aszfaltos útjai és gyors hegyi átkelői egyedi és ismeretlen kihívást tartogattak a csapatok számára. Rovanpera azonban azonnal ráérzett arra, hogyan is kell itt versenyezni, és jó ritmusban ellépett a mezőnytől. 18 szakaszból 15-öt megnyert, s végül maximális pontokkal távozik köszönhetően a Super Sundaynak és a Power Stage-en szerzett bónuszpontoknak.
„Ez csodálatos. Nem igazán indult jól a szezon, de végül legalább ilyen körülmények között, de visszatértünk. Nagy gratuláció a csapatnak és a központban dolgozóknak, mindenkinek. Az autók nagyon gyorsak voltak, élvezet volt vezetni. Ez egy szuper eredmény az egész csapat számára” – szögezte le a Toyota versenygyőztes autóversenyzője.

A Hyundai alulmaradt a Toyotával szemben, s így 49 pontos hátránnyal hagyja el Spanyolországot. Pilótáinak nem sikerült a dobogó közelébe jutnia, mivel autójuk vezethetőségével volt problémájuk. Érdekes módon a legkevésbé tapasztalt pilótájuk – Adrien Fourmaux – ért célba a legelőkelőbb helyen. Ötödik lett, miközben Ott Tanak és a címvédő világbajnok Thierry Neuville csak a hatodik és hetedik. Tanak helyzete még bonyolultabbá vált szombaton, amikor a nap végén motorcserét kellett végrehajtani az autójában. Ezt 46 perc alatt sikerült is véghezvinni, de mivel egy perccel túllépték a megengedett időt, így az észt autóversenyző nem úszta meg büntetés nélkül. Három WRC2-es pilóta – Yohan Rossel, Alejandro Cachón és Nyikolaj Griazsin – zárja az első tizet.

Folytatás három hét múlva (2025. május 15–18.) a portugál murvás utakon. A ralisok által igen kedvelt versenyt 2021 óta csak Toyota-pilóta nyerte, ami nem túl jó hír a Hyundainak, amely már innen sem túl jó szájízzel távozik.

2025-ös Kanári-szigetek Rali eredménye
1. Kalle Rovanpera (FIN) GR Yaris Rally1 2:54:39,8
2. Sebastien Ogier (FRA) GR Yaris Rally1 2:55:33,3
3. Elfyn Evans (GBR) GR Yaris Rally1 2:55:56,9
4. Takamoto Katsuta (JPN) GR Yaris Rally1 2:56:42,7
5. Adrien Fourmaux (FRA) i20 N Rally1 2:57:10,8
6. Ott Tanak (EST) i20 N Rally1 2:57:51,2
7. Thierry Neuville (BEL) i20 N Rally1 2:58:20,5
8. Yohan Rossel (FRA) C3 WRC2 3:01:50,5
9. Alejandro Cachón (ESP) GR Yaris WRC2 3:02:20,0
10. Nyikolaj Griazsin (ANA) Fabia RS WRC2 3:02:38,2
A világbajnokság állása a Kanári-szigetek Rali után:
Pilóták
1. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 109 pont
2. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 66 pont
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 59 pont
4. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 58 pont
5. Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 57 pont
6. Adrien Fourmaux (FRA) Hyundai WRT 44 pont
7. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT 39 pont
8. Sami Pajari (FIN) Toyota Racing WRT2 19 pont
9. Gregoire Munster (LUX) M-Sport WRT 16 pont
10. Martins Sesks (LAT) M-Sport WRT 8 pont
Gyártók
1. Toyota Racing WRT 208 pont
2. Hyundai WRT 157 pont
3. M-Sport Ford WRT 58 pont
4. Toyota Racing WRT2 25 pont
Amber PR