
Fotó: Nissan
Két éve vezette ki a Nissan a Renault Clio-alapokra épített ötödik generációs Micrát a piacról, de az utód bemutatásával egészen mostanáig várnia kellett, hogy az ne érkezzen meg előbb, mint az a modell, amelyre épül, a Renault 5 E-Tech Electric. Végül tavaly debütált a francia retró kisautó, és azóta már jött, látott, és győzött; legalábbis a formájáért és a könnyed, agilis vezethetőségéért mindenki lelkesedik, és az eladásai sem alakulnak rosszul. 2025-ben az év autójának is megválasztották az európai újságírók, pedig egy évvel korábban is egy Renault, a szintén elektromos Scénic E-Tech Electric nyert.

Fotó: Sebastien Mauroy/Nissan
Lassan teljes modellcsaláddá fejlődik az új 5-ös, mivel már kapható a sportos változata is Alpine A290 néven, és az új Renault 4 szabadidő-autó sem más, mint a nyújtott és emelt változata ugyanazon a CMF-BEV platformon. Most pedig már az új Nissan Micráról is lehullt a lepel, ami a Renault–Nissan–Mitsubishi szövetségen belüli kapcsolati hálónak köszönhetően szintén egy átöltöztetett Renault 5 lett. A Micra hatodik generációja
az egyike lesz annak a négy új villanyautónak – az új Leaf, az új Juke és egy Micránál kisebb városi mini mellett – amit a Nissan 2027 végéig piacra dob Európában.
A japán autógyártó ragaszkodott a jól bejáratott típusnévhez, mivel 1983 óta hatmillió példányt adott el a Micra első öt generációjából Európában.
Nem retró

Fotó: Nissan
Műszakilag a hatodik generáció szinte teljesen egyezik az R5-össel, még ugyanazon a gyártósoron is készülnek a franciaországi Douaiban. Ami viszont jelentős különbség, az a dizájn. A Micráét a Nissan londoni formatervező stúdiójában (NDE) alkották meg, elsősorban az európai ízlést figyelembe véve. Bár itt-ott vannak utalások az egyik legsikeresebb Micra-nemzedékre, a 2002 és 2010 között gyártott K12-esre (elsősorban a kerek lámpák formájában), a Renault-éval ellentétben ez nem egy retró forma. A két kocsi rokonsága a hasonló, zömök arányok mellett leginkább a vaskos C-oszlopok formáján, és a kiszélesített sárvédőkben megbújó nagy, 18 colos kerekekben érhető tetten. Egyébként a futómű hátul is teljesen független, ami a Minit leszámítva egyedülálló a kiskategóriában, a hangolás teljesen megegyezik a Renault-éval, ami jó hír.