Mai fogalmak szerint első szabadidő-autóját 1950-ben dobta piacra a Renault, a Colorale modelljének összkerékhajtású változatát Savane utónévvel árulták. A nevet aztán a 80-as években vették elő az első Renault 4-esnél egyszerű felszereltségi szintként. Most, hogy küszöbön áll a szabadidő-autós megjelenésű Renault 4 villanyautó piaci rajtja, újra elővették a Savane nevet, egy tényleg összkerékhajtású modellnél.

Immár negyedik éve a Renault az egyik főszponzora a Roland Garros French Open teniszversenynek, ezt a sok látogatót vonzó rendezvényt választották a Renault 4 Savane 4×4 tanulmány bemutatására. Az újdonság a Renault 5 E-Tech electric Roland Garros limitált szériával és a Renault 5 Turbo 3E-vel osztozik a lámpafényen. Utóbbinak is ez a közönségpremierje, a (várhatóan) 160 ezer eurós áron kínált forró modellből hétszáz példányt már megvettek ügyfelek, további kétszázat márkakereskedések rendeltek be.

Visszatérve a Renault 4-eshez, kalandvágyó embereknek készítették el az összkerékhajtású változatot, remélve, hogy azért nem fognak túlságosan kemény terepre merészkedni az autóval. Az egyedi 18 colos felnikre 225/55 méretű Goodyear UltraGrip Performance+ abroncsokat szerelnek és 15 mm-rel nagyobb a hasmagasság. A jáde zöld színnel kontrasztosak a fekete karosszériadíszek, a vászontető utalásként pixeles álcamintát kapott. A lökhárítók sarkában lévő ütközők 3D-nyomtatással készültek energiaelnyelő anyagból, ezek a francia utcai parkolásnál előforduló lökdösődésnél jönnek jól.

Az utastérben az üléseken Deep Brown színű szövetkárpitot kombinálnak a típusjelzést ismétlő mintával nyomott műbőrrel, a műszerfalra is ez a szövet kerül, zöld díszvarrással kiegészítve. Az anyósülés előtti díszbetéten helyezik el a hátulról megvilágított 4Savane feliratot.
Terepre is lehet vinni a Renault 4 Savane 4×4-et, de inkább aszfalton, mostoha időjárási körülmények között brillírozik az összkerékhajtása. A hátsó hajtómotor akár végsebességig képes beszállni a hajtásba, nem csak amolyan indulásnál és alacsony tempónál segítő virtuális összkerékhajtásról van szó.