Összkerékhajtást kapott a Renault 4 villanyautó

A Roland Garros teniszversenyen debütál a Renault 4 Savane 4x4 tanulmány, ami hátsó hajtómotoros összkerékhajtást kapott.

2025. 05. 17. 7:00
Fotó: Renault
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mai fogalmak szerint első szabadidő-autóját 1950-ben dobta piacra a Renault, a Colorale modelljének összkerékhajtású változatát Savane utónévvel árulták. A nevet aztán a 80-as években vették elő az első Renault 4-esnél egyszerű felszereltségi szintként. Most, hogy küszöbön áll a szabadidő-autós megjelenésű Renault 4 villanyautó piaci rajtja, újra elővették a Savane nevet, egy tényleg összkerékhajtású modellnél.

 

Immár negyedik éve a Renault az egyik főszponzora a Roland Garros French Open teniszversenynek, ezt a sok látogatót vonzó rendezvényt választották a Renault 4 Savane 4×4 tanulmány bemutatására. Az újdonság a Renault 5 E-Tech electric Roland Garros limitált szériával és a Renault 5 Turbo 3E-vel osztozik a lámpafényen. Utóbbinak is ez a közönségpremierje, a (várhatóan) 160 ezer eurós áron kínált forró modellből hétszáz példányt már megvettek ügyfelek, további kétszázat márkakereskedések rendeltek be.

 

Visszatérve a Renault 4-eshez, kalandvágyó embereknek készítették el az összkerékhajtású változatot, remélve, hogy azért nem fognak túlságosan kemény terepre merészkedni az autóval. Az egyedi 18 colos felnikre 225/55 méretű Goodyear UltraGrip Performance+ abroncsokat szerelnek és 15 mm-rel nagyobb a hasmagasság. A jáde zöld színnel kontrasztosak a fekete karosszériadíszek, a vászontető utalásként pixeles álcamintát kapott. A lökhárítók sarkában lévő ütközők 3D-nyomtatással készültek energiaelnyelő anyagból, ezek a francia utcai parkolásnál előforduló lökdösődésnél jönnek jól.

 

Az utastérben az üléseken Deep Brown színű szövetkárpitot kombinálnak a típusjelzést ismétlő mintával nyomott műbőrrel, a műszerfalra is ez a szövet kerül, zöld díszvarrással kiegészítve. Az anyósülés előtti díszbetéten helyezik el a hátulról megvilágított 4Savane feliratot.

Terepre is lehet vinni a Renault 4 Savane 4×4-et, de inkább aszfalton, mostoha időjárási körülmények között brillírozik az összkerékhajtása. A hátsó hajtómotor akár végsebességig képes beszállni a hajtásba, nem csak amolyan indulásnál és alacsony tempónál segítő virtuális összkerékhajtásról van szó.
 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.