A Civic nélkül egészen biztosan nem lenne a Honda az a gyártó, aminek ismerjük, lényegében több mint ötven éve a piac meghatározó és sokak által kedvelt típusa. Tizenegy generációja alatt három- és ötajtós, limuzin, kupé és kombi kivitel is készült belőle, de a motorpaletta is mindig igazodott a kor és az egyes piacok igényeihez. Egyvalami azonban mindenképp összeköti az elmúltfél évszázad Civicjeit: a Honda mérnöki szemlélete, amiben a megbízhatóság mellett a másik két pillér a takarékosság és a vezetési élmény köré épül.
1. A modell, amely az egész világot meghódította
Amikor 1972-ben a Honda lerántotta a leplet az első Civicről, a japán márka még zöldfülűnek számított az autógyártók között, hiszen még egy évtized sem telt el a T360-as, vagyis az első négykerekű Honda premierje óta. Azonban
az új modellel nagyon meg akarták mutatni a világnak, hogy a fel szeretnének zárkózni a legnevesebb gyártók közé!
A mai szemmel parányi, mindössze 3,4 méter hosszú jövevény nemcsak formai értelemben számított modernnek, de a futóműve, a négytárcsás fékrendszere és az 1,2 literes, négyhengeres benzinmotorja is igényesnek számított. Az 54 lóerős autó alig hat mázsát (!) nyomott a mérlegen, nem véletlen, hogy takarékosságával sok hívet szerzett.

Utóbbi volt az a tulajdonsága, amivel berobbant az amerikai piacra, ugyanis éppen az 1973-as olajválság idején debütált az USA-ban. Innentől kezdve a típus az olcsó fenntartású, megbízható autó szinonimája lett, nimbusza pedig csak erősödött, amikor 1974-ben Európában is megjelent. Bár a Civic első nemzedéke háromajtós karosszériával kezdett, az eladási sikerekhez nagy szükség volt az ötajtós és kombi verziókra.

2. A sportosság jegyében
Az 1980-as évekre a Honda a világ egyik leggyorsabban fejlődő márkájává nőtte ki magát, és legtöbb modelljével azokat szolgálta ki, akik sportos autóra vágytak. A versenysportban elért sikerekhez méltó modellpalettát kínáltak, főleg miután 1991-ben lerántották a leplet a Civic ötödik nemzedékéről.
A rendszerváltás utáni Magyarországon igazi álomautónak számított a három- és négyajtós karosszériával is kínált Honda,
amiben szerepet játszottak az 1,6-os VTi kivitelek. A változó szelepvezérléssel ellátott, 160 lóerős modellek a Golf GTI-k és Astra GSi-k méltó ellenfelei voltak, miközben a biztonság terén is nagy előrelépés történt (ABS és légzsák bevezetése).