Már több mint 40 éve rabolja el a BMW a sportos középkategóriásra vágyó vásárlók szívét, s nincs ez másképpen most sem, hogy az aktuális, F30-as sorozat belépett modellciklusa második felébe. Kétség sem férhet hozzá, hogy modern autó, miközben számos részlete őrzi a felmenők egy-egy részletét, például a hosszú gépháztetőt vagy a jellegzetes hátsó ablakkeretet. Az idők során persze sok minden változott, a kizárólag turbós egységeket felvonultató motorpalettán egy háromhengeres az alap, az eladások zömét pedig jó ideje már a gázolajos egységek teszik ki.
BMW 318d Steptronic
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU
Tesztautónkban, a 18d jelű változatban a tavalyi frissítés óta 143 helyett immáron 150 lóerőt teljesítő 2,0 literes egység dolgozott, amelynek hangja ugyan mindig kivehető, de összességében remek darabról van szó. A motor tökéletes összhangban dolgozik a 715 000 Ft-os felárért elérhető nyolcfokozatú automatikus váltóval, gyakorlatilag eszébe sem jut az embernek, hogy manuálisan be kellene avatkozni. Az xDrive összkerékhajtással is elérhető, 150 lóerős motor derekasan húz nagyobb tempóról is, a német autópályákat leszámítva aligha érezhetjük azt, hogy hiányzik a nyomaték.
A legkellemesebb meglepetés a tankoláskor éri a vezetőt, ugyanis vegyes használatban 5,1 literes tesztátlagot mértünk – a hatótáv meghaladja az 1000 kilométert.
A Sport Line csomaghoz korallvörös betétek járnak
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU
Nem érdemes mindenáron spórolni, az ECO PRO menetprogram egy teljes tank, tehát körülbelül 1100 km alatt nagyjából 30 kilométerrel növelheti a hatótávolságot. Ráadásul a spontán gázreakciónak ezzel lőttek, ebben a programban nagyon bágyadtnak érződik a motor. Az viszont az üzemmódkapcsoló állásától függően igaz a 3-asra, hogy nagyon közvetlen. A középkategóriában még mindig a BMW-nek áll a zászló, ha arról van szó, melyik modell volánja a leginkább kommunikatív, és a futómű is sportos, ami egyúttal azt is jelenti, hogy a jó minőségű utakon érzi magát elemében az autó.
A nyomatékos és pörgős dízel hangja lehetne visszafogottabb
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU
A belső tökéletesen rímel a vezetőközpontúságra, hiszen a középkonzol a vezető felé fordul, és az első ülésekben mélyen is lehet ülni. Azt ugyan lehet látni, hogy nem ez a legfrissebb autóbelső, mégsem érezzük azt, hogy vérátömlesztésre lenne szükség, minden a helyén van és kellemes az atmoszféra. Nem mellékes az sem, hogy bár a 4,6 méter hosszú 3-as a helykínálat tekintetében nem veheti fel a versenyt a szegmens óriásaival, átlagos termetűeknek kifejezetten kényelmes, a hátsó szélső ülések is jól formázottak.
A helykínálat átlagos, az ülések elsőrangúak
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
Egész évben bombaformában – német kabrió teszt
Megy, mint a veszedelem, mégis inkább a kényelemről és a fényűzésről szól a 440i kabrió – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.