Teljesen új fejezetet nyit a Ducati Monster közel három évtizedes történetében az új generáció, amely búcsúzik az acél csőváztól és a 90 fokos hengerszögű Desmodromic szelepvezérlésű V2-estől; az új modell alumínium vázat kap, a 11 fokos hengerszögű Testastretta V2-es pedig teherhordó szerepet lát el ebben.
Az elődhöz képest 18 kg-mal könnyebb az új Monster, a legnagyobb megtakarításokat fel is sorolta a gyár: a motorblokk 4,5 kg-ot, a 17 colos felnik 1,7 kg-ot, a hátsó lengőkar 1,6 kg-ot spórol, az immár üvegszálas műanyagból készülő hátsó segédváz 1,9 kg-ot. A száraz tömeg mindössze 166 kg. A 937 köbcentis V2-es 111 lóerőt tud (9250/perc), maximális nyomatéka 93 Nm (6500/perc) – az alacsony és közepes fordulatszám-tartományban nyomatékosabb az elődnél, a hatfokozatú váltó szériában kapja a Ducati Quick Shift Up/Down rendszert.
Az elődhöz képest 18 kg-mal könnyebb az új Monster
Fotó: Flickr
Rengeteg elektronikus rendszer segít a Ducati Monster vezetőjének, rajtautomatika, kanyar-ABS, kipörgés- és egykerekezés-gátló is van, három üzemmód közül lehet választani (sport, város és túra), az index automatikusan visszaveszi magát. Egy 4,3 colos képátlójú monitor tájékoztat a legfontosabb információkról.
A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!
Felhagy az autóversenyzéssel a Volkswagen márka
A Volkswagen Motorsport GmbH beleolvad a Volkswagen AG-ba, az eladott versenyautókhoz még pár évig biztosítják a műszaki támogatást.
A Volkswagen márka bejelentette, hogy mindenféle motorsport-tevékenységgel felhagy. A hannoveri székhelyű Volkswagen Motorsport GmbH-t beolvasztják a Volkswagen AG-ba, a 169 alkalmazottnak pedig új munkát ajánlanak fel a cégen belül. A Volkswagen Polo GTI R5-ös raliautók gyártását 2020 végén befejezik, ezt követően még egy ideig folytatják ezek, illetve a Golf GTI TCR pályaversenyautó technikai támogatását, azaz alkatrészellátását.