Az utóbbi években több autógyártó is a fontolva haladás stratégiáját választotta, a korábbinál hosszabb ideig piacon tartva öregedő konstrukcióját. A bevált alapokat megtartva és a fontos pontokon aktualizálva váltott generációt az Opel Corsa és a Ford Fiesta, a Toyota viszont a harmadik generációhoz sorolja a 900 ponton áttervezett Yarist, pedig az eredetileg 2010-ben bemutatott kisautó 2014-ben már alaposan át lett alakítva.
Toyota Yaris 1.5 VVT-iE
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU
Nem vitás, hogy a kínálat sztárja a hibrid változat, a szigorú környezetvédelmi normák miatt a japánoknak mégis megérte költeni egy vadonatúj, 1,5 literes szívó benzinmotor fejlesztésére. A 99 lóerős 1,33 literes utódja 111 lóerőt tud, különlegessége, hogy alacsony fordulaton Otto- helyett a hibridekből ismert Atkinson-ciklusban is képes működni, így 12%-kal takarékosabb működésre képes. Papíron ígéretes darab, mint maga a kisautó, a valóságban azonban sokkal árnyaltabb a kép. Külsejét addig csiszolgatták, amíg az eredeti, bájos arc agresszív, az összkép pedig kissé kusza lett. A fekvő hátsó lámpák sem illenek hozzá, emiatt kár volt átállítani a présszerszámokat.
Modern kormány és régimódi kapcsolók
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU
Utastere nem változott ennyit, pedig ráfért volna. Hiába jobb minőségűek a műanyagok és kifogástalan az összeszerelés, ha ilyen sötét és ingerszegény a belső. A legendás ergonómia sincs a topon, nehéz megtalálni a kényelmes üléspozíciót. Magas a vezetőülés, végállásban is messze van a kormány, az idejétmúlt menürendszert használó központi kijelző pedig csak az utasnak esik kézre, ami nem a balkormányos változat gyengéje.
Nagyobb bevásárlásra is alkalmas a raktér
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU
Miközben sávelhagyás-figyelő csipog, ha átlépjük a felezőt, továbbra sincs érintésre hármat villanó komfortindex, az ülésfűtés kapcsolóját pedig a kézifék alatt kell keresni. Helykínálata külső méreteihez képest elegendő, jó a kilátás, nagyok a tükrök kicsi, szögletes karosszériája egy szűk parkolóhelyre is egyszerűen bemanőverezhető. Ebben a kategóriában átlagosnak számít a csomagtartó mérete is, a napi rutin során jól használható.
Alapáron (Live) 15 colos felnik járnak, a tesztautón (Style) 16 colosak voltak
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
Jólnevelt rosszfiú – Egy apró, de lendületes japán autó
Csak a vezetési élményt javító pontokon nyúltak a mérnökök a járgányhoz. Íme az eredmény – az automotor.hu jóvoltából!
Még a piacra dobás előtt, látatlanban eladták az összes, tehát mind a 400 darab Toyota Yaris GRMN forró ferdehátút, ezek után szinte csoda, hogy Magyarországon – négy autó jutott az Autó-Motor stábjának – is forgalomba helyeztek egy tesztautót, mégpedig a széria 10. darabját.
Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.