A VEKE tiltakozik a járatmegszüntetés ellen

A BKV nullszaldós gazdálkodására való törekvést kizárólag járatmegszüntetésekkel és ritkításokkal elérni nem más, mint minden szakmaiságot mellőző, rövid távú struccpolitika – olvasható a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) sajtóközleményében.

MNO
2007. 11. 18. 14:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A VEKE szerint a BKV tarifakoncepció tervezete számokat és konkrétumokat lényegében nem tartalmaz, homályos és semmitmondó mondatokban, csúsztatásokban azonban bővelkedik.

A paraméterkönyvről szóló rész a korábban megjelent, járatmegszüntetéseket és járatritkításokat tartalmazó sajtóhíreket nem cáfolja, sőt, ismét megerősíti az ezek alátámasztását szolgáló hamis szakmai érveket – írja a VEKE.

A szervezet szerint a BKV Budapest lakosságszámának csökkenésére hivatkozva szeretne teljesítménycsökkentést végrehajtani, miközben teljesen nyilvánvaló, hogy a kiköltözők mindennap a budapesti közlekedési rendszert, így a tömegközlekedést is használják.

Az egyesület úgy véli, hogy a kötött pályás közlekedés előnyben részesítése nem azt jelenti, hogy az elhanyagolt állapotú villamosjáratok fejlesztése helyett visszafejlesztenék és megszüntetnék a környék buszjáratait – a tervezett intézkedések gyökeresen ellentétesek az unió városi tömegközlekedésre vonatkozó irányelveivel és minden jelentős európai város közlekedésfejlesztési gyakorlatával – tette hozzá.

A VEKE szerint a BKV nullszaldós gazdálkodására való törekvést pedig kizárólag járatmegszüntetésekkel és ritkításokkal elérni nem más, mint minden szakmaiságot mellőző, rövid távú struccpolitika amely pont azokat az uniós közlekedéspolitikai célokat és elvárásokat nem veszi figyelembe, amelyeket a már idézett és tudatosan félreértelmezett Zöld Könyv is megfogalmaz. A VEKE nyitott egy valós társadalmi egyeztetésre, azt azonban előre leszögezi, hogy a budapesti tömegközlekedés teljesítményének csökkentését, a tömeges járatmegszüntetést és ritkítást nem fogják támogatni, a romboláshoz nem asszisztálnak– olvasható a sajtóközleményben.

A szervezet arra kéri a polgármestert, hogy ne engedje az drágább éjszakai jegy megvalósítását, mert a drágább jegyek bevezetése az utasszám csökkenését hozná, és az éjszakai buszhálózat leépítésének első lépése volna.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.