A VEKE szerint a BKV tarifakoncepció tervezete számokat és konkrétumokat lényegében nem tartalmaz, homályos és semmitmondó mondatokban, csúsztatásokban azonban bővelkedik.
A paraméterkönyvről szóló rész a korábban megjelent, járatmegszüntetéseket és járatritkításokat tartalmazó sajtóhíreket nem cáfolja, sőt, ismét megerősíti az ezek alátámasztását szolgáló hamis szakmai érveket – írja a VEKE.
A szervezet szerint a BKV Budapest lakosságszámának csökkenésére hivatkozva szeretne teljesítménycsökkentést végrehajtani, miközben teljesen nyilvánvaló, hogy a kiköltözők mindennap a budapesti közlekedési rendszert, így a tömegközlekedést is használják.
Az egyesület úgy véli, hogy a kötött pályás közlekedés előnyben részesítése nem azt jelenti, hogy az elhanyagolt állapotú villamosjáratok fejlesztése helyett visszafejlesztenék és megszüntetnék a környék buszjáratait – a tervezett intézkedések gyökeresen ellentétesek az unió városi tömegközlekedésre vonatkozó irányelveivel és minden jelentős európai város közlekedésfejlesztési gyakorlatával – tette hozzá.
A VEKE szerint a BKV nullszaldós gazdálkodására való törekvést pedig kizárólag járatmegszüntetésekkel és ritkításokkal elérni nem más, mint minden szakmaiságot mellőző, rövid távú struccpolitika amely pont azokat az uniós közlekedéspolitikai célokat és elvárásokat nem veszi figyelembe, amelyeket a már idézett és tudatosan félreértelmezett Zöld Könyv is megfogalmaz. A VEKE nyitott egy valós társadalmi egyeztetésre, azt azonban előre leszögezi, hogy a budapesti tömegközlekedés teljesítményének csökkentését, a tömeges járatmegszüntetést és ritkítást nem fogják támogatni, a romboláshoz nem asszisztálnak– olvasható a sajtóközleményben.
A szervezet arra kéri a polgármestert, hogy ne engedje az drágább éjszakai jegy megvalósítását, mert a drágább jegyek bevezetése az utasszám csökkenését hozná, és az éjszakai buszhálózat leépítésének első lépése volna.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.