Fejlesztések nélkül nincs engedély a kormányzati negyedre?

Százmilliárdos közúti fejlesztésekhez köti a közlekedési hatóság a kormányzati negyed építési engedélyét, de a szükséges többletpénz nincs meg sem az állam, sem a főváros költségvetésében.

Magyar Nemzet
2007. 11. 20. 23:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sokan értetlenül fogadták a hírt, hogy a Fővárosi Közgyűlés városfejlesztési és városképvédelmi bizottsága a múlt héten nem fogadta el a kormányzati negyedre vonatkozó Fővárosi szabályozási keretterv (FSZKT) módosítását. A határozathoz az ellenzéki mellett kormánypárti elutasító szavazatok is kellettek. A kormánypárti képviselők viselkedése érthetővé válik, ha tudjuk, amit ők tudtak: a Nemzeti Közlekedési Hatóság október 24-én kelt, úgynevezett végleges véleményében (3110/3/2007.) hosszú listát közölt a kormányzati negyed (K4) építési engedélyéhez a Nyugati pályaudvar környékén a hatóság által szükségesnek tartott közlekedési fejlesztésekről. A hatóság csak a fejlesztések teljesülése esetén támogatja az FSZKT módosítását, magyarul ha a felsorolt fejlesztések nem valósulnak meg, nem lesz kormánynegyed sem.

Lássuk a kívánságlistát! A hatóság nem járul hozzá, hogy a beruházó a felére csökkentse a parkolók számát a K4 épületeiben. A Podmaniczky utcát kétszer két sávosra kell átépíteni, amelynek emellett tartalmaznia kell a villamosvonalat is. A Nyugati téren végállomást kell építeni a 14-es villamosnak. Kétszer két sávos közúti alagutat kell építeni párhuzamosan a Ferdinánd híddal, s ezt össze kell kötni a K4 parkolóival. A 47-es és a 49-es villamost a Deák térről a Podmaniczky utcán át a Dózsa György útig kell meghosszabbítani.

Gyalogoskapcsolatot kell kialakítani a Nyugati tér és a K4 főbejáratai között, valamint a tér és a Ferdinánd híd között a vasúti pálya lefedésével kialakított zöld felületen.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság szerint kétszer két sávos utat kell építeni a Ferdinánd híd és a Dózsa György út között a Vágány utca vonalában. Át kell építeni a Bulcsú utcát a Lehel út és a Podmaniczky utca között. A vasúti pálya alatt gyalogos-aluljárót kell építeni a Bajza utcával szemben a Vágány utcától a Podmaniczky utcáig. Kétszer egy sávos utat kell építeni a Ferdinánd híd és a Bulcsú utca között, amely csatlakozik a Podmaniczky utcához. Végállomást kell építeni a létesítendő villamosvonalhoz a Podmaniczky utcában, a K4 épületénél. Mindezeken kívül a felsorolt területeken mindenfelé több száz parkolóhelyet kell létesíteni.

Jámbor Gyula

(Részletek a Magyar Nemzet 2007. november 21-i számában)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.