Fejlesztések nélkül nincs engedély a kormányzati negyedre?

Százmilliárdos közúti fejlesztésekhez köti a közlekedési hatóság a kormányzati negyed építési engedélyét, de a szükséges többletpénz nincs meg sem az állam, sem a főváros költségvetésében.

Magyar Nemzet
2007. 11. 20. 23:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sokan értetlenül fogadták a hírt, hogy a Fővárosi Közgyűlés városfejlesztési és városképvédelmi bizottsága a múlt héten nem fogadta el a kormányzati negyedre vonatkozó Fővárosi szabályozási keretterv (FSZKT) módosítását. A határozathoz az ellenzéki mellett kormánypárti elutasító szavazatok is kellettek. A kormánypárti képviselők viselkedése érthetővé válik, ha tudjuk, amit ők tudtak: a Nemzeti Közlekedési Hatóság október 24-én kelt, úgynevezett végleges véleményében (3110/3/2007.) hosszú listát közölt a kormányzati negyed (K4) építési engedélyéhez a Nyugati pályaudvar környékén a hatóság által szükségesnek tartott közlekedési fejlesztésekről. A hatóság csak a fejlesztések teljesülése esetén támogatja az FSZKT módosítását, magyarul ha a felsorolt fejlesztések nem valósulnak meg, nem lesz kormánynegyed sem.

Lássuk a kívánságlistát! A hatóság nem járul hozzá, hogy a beruházó a felére csökkentse a parkolók számát a K4 épületeiben. A Podmaniczky utcát kétszer két sávosra kell átépíteni, amelynek emellett tartalmaznia kell a villamosvonalat is. A Nyugati téren végállomást kell építeni a 14-es villamosnak. Kétszer két sávos közúti alagutat kell építeni párhuzamosan a Ferdinánd híddal, s ezt össze kell kötni a K4 parkolóival. A 47-es és a 49-es villamost a Deák térről a Podmaniczky utcán át a Dózsa György útig kell meghosszabbítani.

Gyalogoskapcsolatot kell kialakítani a Nyugati tér és a K4 főbejáratai között, valamint a tér és a Ferdinánd híd között a vasúti pálya lefedésével kialakított zöld felületen.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság szerint kétszer két sávos utat kell építeni a Ferdinánd híd és a Dózsa György út között a Vágány utca vonalában. Át kell építeni a Bulcsú utcát a Lehel út és a Podmaniczky utca között. A vasúti pálya alatt gyalogos-aluljárót kell építeni a Bajza utcával szemben a Vágány utcától a Podmaniczky utcáig. Kétszer egy sávos utat kell építeni a Ferdinánd híd és a Bulcsú utca között, amely csatlakozik a Podmaniczky utcához. Végállomást kell építeni a létesítendő villamosvonalhoz a Podmaniczky utcában, a K4 épületénél. Mindezeken kívül a felsorolt területeken mindenfelé több száz parkolóhelyet kell létesíteni.

Jámbor Gyula

(Részletek a Magyar Nemzet 2007. november 21-i számában)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.