Négyezer nyugdíjasnak kell teljes árú HÉV-bérletet váltania

Januártól megszűnik a 60 és 65 év közötti nyugdíjasok HÉV-bérleteihez nyújtott állami támogatás, így az érintett négyezer nyugdíjasnak teljes árú dolgozói bérletet kell majd vásárolnia - hangzott el a Főpolgármesteri Kabinet hétfői ülésén. Döntés született továbbá arról is, hogy jövőre a jelenleginél jóval többet, az eddigi 800 forintnak a tízszeresét kell majd megfizetniük a 3,5 tonnánál nehezebb autóknak a belső városrészekbe való behajtási engedélyért.

MNO
2007. 11. 19. 16:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kabinet közgyűlési tárgyalásra javasolja a BKV-HÉV szolgáltatáshoz nyújtandó mintegy 600 millió forintos állami támogatásról kötendő szerződés jóváhagyását. Nyáry Krisztián elmondta, hogy az ülésen a témával összefüggésben elhangzott, hogy az állam januártól nem ad támogatást a 60-65 év közötti nyugdíjasok bérleteihez. Így az érintett négyezer nyugdíjasnak teljes árú dolgozói bérletet kell majd vásárolnia. Ez az állami lépés illeszkedik a vasúti szolgáltatáshoz, ahol szintén ez a rend – jegyezte meg az igazgató.

A kabinet ülésén nem került szóba a BKV tarifaemelési javaslata és a cégnél kedd hajnalra meghirdetett részleges figyelmeztető sztrájk sem. Nem foglalkoztak azzal a lapértesüléssel sem, mely szerint jövőre akár 25 százalékkal is drágulhat a távfűtés ára Budapesten, ha a Budapesti Erőmű Zrt. és az MVM VK Zrt. nem tud megegyezni a régieknél rövidebb lejáratú új hosszú távú áramvásárlási megállapodások árairól – tette hozzá Nyáry.

John Emese (SZDSZ) frakcióvezető és Nyáry Krisztián, a Városháza kommunikációs igazgatója elmondta, hogy a testület elé került helyszíni kiosztású előterjesztés azt indítványozta, hogy az 1990 óta változatlan behajtási díjakat jelentősen megemeljék, s ezzel együtt szigorítsák az engedélyek ellenőrzését.

A Fővárosi Közgyűlés elé kerülő kabinetjavaslat szerint változtatnak azon is, hogy egy adott cég kapja a behajtási engedélyt. Ezután rendszámra szól majd az engedély. Így megszűnne az a mai helyzet, amikor például egy multinacionális cég két autóra kapott engedélyét több tucatnyi jármű használja. A díjemelésekből remélt egymilliárd forintos bevételt a parkolás fejlesztésére, például P + R parkolóhelyekre költenék.




(mti)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.