Négyezer nyugdíjasnak kell teljes árú HÉV-bérletet váltania

Januártól megszűnik a 60 és 65 év közötti nyugdíjasok HÉV-bérleteihez nyújtott állami támogatás, így az érintett négyezer nyugdíjasnak teljes árú dolgozói bérletet kell majd vásárolnia - hangzott el a Főpolgármesteri Kabinet hétfői ülésén. Döntés született továbbá arról is, hogy jövőre a jelenleginél jóval többet, az eddigi 800 forintnak a tízszeresét kell majd megfizetniük a 3,5 tonnánál nehezebb autóknak a belső városrészekbe való behajtási engedélyért.

MNO
2007. 11. 19. 16:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kabinet közgyűlési tárgyalásra javasolja a BKV-HÉV szolgáltatáshoz nyújtandó mintegy 600 millió forintos állami támogatásról kötendő szerződés jóváhagyását. Nyáry Krisztián elmondta, hogy az ülésen a témával összefüggésben elhangzott, hogy az állam januártól nem ad támogatást a 60-65 év közötti nyugdíjasok bérleteihez. Így az érintett négyezer nyugdíjasnak teljes árú dolgozói bérletet kell majd vásárolnia. Ez az állami lépés illeszkedik a vasúti szolgáltatáshoz, ahol szintén ez a rend – jegyezte meg az igazgató.

A kabinet ülésén nem került szóba a BKV tarifaemelési javaslata és a cégnél kedd hajnalra meghirdetett részleges figyelmeztető sztrájk sem. Nem foglalkoztak azzal a lapértesüléssel sem, mely szerint jövőre akár 25 százalékkal is drágulhat a távfűtés ára Budapesten, ha a Budapesti Erőmű Zrt. és az MVM VK Zrt. nem tud megegyezni a régieknél rövidebb lejáratú új hosszú távú áramvásárlási megállapodások árairól – tette hozzá Nyáry.

John Emese (SZDSZ) frakcióvezető és Nyáry Krisztián, a Városháza kommunikációs igazgatója elmondta, hogy a testület elé került helyszíni kiosztású előterjesztés azt indítványozta, hogy az 1990 óta változatlan behajtási díjakat jelentősen megemeljék, s ezzel együtt szigorítsák az engedélyek ellenőrzését.

A Fővárosi Közgyűlés elé kerülő kabinetjavaslat szerint változtatnak azon is, hogy egy adott cég kapja a behajtási engedélyt. Ezután rendszámra szól majd az engedély. Így megszűnne az a mai helyzet, amikor például egy multinacionális cég két autóra kapott engedélyét több tucatnyi jármű használja. A díjemelésekből remélt egymilliárd forintos bevételt a parkolás fejlesztésére, például P + R parkolóhelyekre költenék.




(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.