A házelnök a baranyai megyeszékhelyen 1907-ben tartott, nagy sikerű Szabad Tanítási Kongresszus évfordulójára rendezett fórumon szólt arról is, hogy a XXI. század embere képzésének fontos része a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos ismeretek elsajátítása. Örömének adott hangot, hogy a parlament hétfőn nagy többséggel döntött a fenntartható fejlődés nemzeti tanács létrehozásáról.
Hámori József akadémikus, neurobiológus annak fontosságát hangsúlyozta, hogy a tudományos eredmények „átterjedjenek” a társadalomra, az emberek ugyanis nincsenek megfelelően informálva. A tudomány az emberi kultúra alapja, de folyamatosan nő a különbség a tudomány fejlődése és az eredmények megértése között. Ez pedig a műveletlenség terjedéséhez, a különböző áltudományok térhódításához vezet – mondta.
Ormos Mária akadémikus, történész professzor az oktatásról tartott előadásában arról szólt, hogy a munkavégzés bonyolultabbá válása, s az a tény, hogy a tudományos elitre irányuló társadalmi követelmény a 100 évvel ezelőttinek a sokszorosát teszi ki, szükségessé teszi kiszélesíteni azt a bázist, amely a jól képzett munkaerőt és a magasan képzett értelmiségi rétegeket szolgálhatná. A rendszerben azonban súlyos hiányosságok láthatók. A kiválasztódás korlátozott, mert nincs elegendő bölcsőde és óvoda. A gyermekekben nem alakul ki megbízhatóan az írás, az olvasás, a számolás, az értelmezés és a kifejezés képessége. A középiskolai rendszer zavaros, a főiskolák és egyetemek nem képesek a hiányokat kezelni, az úgynevezett bolognai rendszer pedig a legtöbb esetben kontraproduktív.
(mti)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.