ŐA leszállított utasok végül egy későbbi személyvonattal érkeztek meg Bécsbe, egy másik pályaudvarra. A Liszt Ferenc Eurocity is 75 perces késéssel futott be.
Az osztrák kalauz úgy látta, hogy túl sokan vannak a szerelvényen, és tömött vonatot nem engedhet át a határon.
Sigulinszki Tibor, a MÁV szóvivője elmondta, hogy sem a hazai, sem a nemzetközi szabályzat nem írja elő, hogy hányan lehetnek a vonaton. A Liszt Ferenc Eurocity egy fakultatív helybiztosítást nyújtó járat. Vagyis az is utazhat rajta, állva vagy az üresen maradt helyeket elfoglalva, aki csak menetjegyet váltott rá. Ezen a járaton egyébként közel sincsenek annyian, mint például egy átlagos péntek délután, a gyorsvonatokon – mondta Sigulinszki Tibor.
Azt, hogy a szombaton leszállított utasok élnek-e valamilyen jogorvoslati lehetőséggel, még nem tudni. A vonaton egyébként több tucat újságíró és a magyar vasúttársaság képviselői is ott voltak, mert a MÁV Start egy bécsi kirándulással egybekötött sajtótájékoztatót tartott.
A magyar vasúttársaság vezetője hétfőn levélben kér magyarázatot az osztrákoktól, hogyan lehetséges, hogy fizető utasokat leszállítanak.
(hirextra.hu)