Borúlátó a magyar – átlag alatti a fogyasztói bizalom

Az októberi 69 pontos magyar fogyasztói bizalmi indexnél csak a portugál alacsonyabb Európában, ahol a norvég fogyasztók a legoptimistábbak, 135 pontos mutatóval – állapítja meg online globális fogyasztói bizalmi index felmérése alapján a Nielsen piackutató vállalat.

MNO
2007. 12. 19. 11:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 69 pontos magyar fogyasztói bizalmi index jóval a 89 pontos európai átlag alatt van, csak a portugálok 56 pontos mutatója alacsonyabb. A világátlag 94, amelytől valamivel elmarad a földrészünkön mért 89 pont. Európában a norvég bizalmi index a legmagasabb, 135 pont, ezt követi a 133 pontos orosz index és a 102 pontos lengyel. A környező országok közül a listán tavaly ötödik Lengyelország most a nyolcadik helyre került 102-vel. Csehország tizenharmadik a sorban, 90-es mutatóval. Ausztria tizenegyedik, 92-vel. Németország 78-as indexével közvetlenül Magyarország előtt áll, Európa országai között. A felmérésből az is kiderül, hogy megállt a magyar mutató csökkenése. A 2005. őszi felmérés még 90-es bizalmi indexet állapított meg Magyarországon, tavaly 74-et, idén tavasszal pedig 66-ot, most ősszel három pont emelkedést regisztráltak.

A globális fogyasztói bizalmi indexet három tényezőből állítja össze a Nielsen: a munkalehetőségekről, a személyes anyagi helyzetről és a szükséges, illetve kívánatos termékek megvásárlása számára kedvező légkörről mondott pozitív és negatív véleményekből 0 és 200 pont között mozgó indexet számítanak. Ennek alapján Magyarországon legkedvezőtlenebbnek a következő tizenkét hónap munkahelyi kilátásait tartják a megkérdezettek 87 százaléka. A vásárlásra alkalmas körülményeket 73, személyes anyagi helyzetét pedig 71 százalék látja inkább borúlátóan a jövő évben. Európa tizenkilenc országának átlagától legnagyobb mértékben a munkahelyek perspektívájának megítélésében különbözünk. A kontinensen a megkérdezettek átlag 52 százaléka borúlátó.

A vásárlásra alkalmas körülményeket Magyarországon a többség, 66 százalék tartja kedvezőtlennek, míg személyes anyagi helyzetét az európai válaszadók 48 százaléka ítéli meg negatívan a következő tizenkét hónap során.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.