Borúlátó a magyar – átlag alatti a fogyasztói bizalom

Az októberi 69 pontos magyar fogyasztói bizalmi indexnél csak a portugál alacsonyabb Európában, ahol a norvég fogyasztók a legoptimistábbak, 135 pontos mutatóval – állapítja meg online globális fogyasztói bizalmi index felmérése alapján a Nielsen piackutató vállalat.

MNO
2007. 12. 19. 11:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 69 pontos magyar fogyasztói bizalmi index jóval a 89 pontos európai átlag alatt van, csak a portugálok 56 pontos mutatója alacsonyabb. A világátlag 94, amelytől valamivel elmarad a földrészünkön mért 89 pont. Európában a norvég bizalmi index a legmagasabb, 135 pont, ezt követi a 133 pontos orosz index és a 102 pontos lengyel. A környező országok közül a listán tavaly ötödik Lengyelország most a nyolcadik helyre került 102-vel. Csehország tizenharmadik a sorban, 90-es mutatóval. Ausztria tizenegyedik, 92-vel. Németország 78-as indexével közvetlenül Magyarország előtt áll, Európa országai között. A felmérésből az is kiderül, hogy megállt a magyar mutató csökkenése. A 2005. őszi felmérés még 90-es bizalmi indexet állapított meg Magyarországon, tavaly 74-et, idén tavasszal pedig 66-ot, most ősszel három pont emelkedést regisztráltak.

A globális fogyasztói bizalmi indexet három tényezőből állítja össze a Nielsen: a munkalehetőségekről, a személyes anyagi helyzetről és a szükséges, illetve kívánatos termékek megvásárlása számára kedvező légkörről mondott pozitív és negatív véleményekből 0 és 200 pont között mozgó indexet számítanak. Ennek alapján Magyarországon legkedvezőtlenebbnek a következő tizenkét hónap munkahelyi kilátásait tartják a megkérdezettek 87 százaléka. A vásárlásra alkalmas körülményeket 73, személyes anyagi helyzetét pedig 71 százalék látja inkább borúlátóan a jövő évben. Európa tizenkilenc országának átlagától legnagyobb mértékben a munkahelyek perspektívájának megítélésében különbözünk. A kontinensen a megkérdezettek átlag 52 százaléka borúlátó.

A vásárlásra alkalmas körülményeket Magyarországon a többség, 66 százalék tartja kedvezőtlennek, míg személyes anyagi helyzetét az európai válaszadók 48 százaléka ítéli meg negatívan a következő tizenkét hónap során.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.