Pénteken véglegesíti álláspontját a Főpolgármesteri Kabinet a BKV ez évi paraméterkönyvével, összmenetrendjével kapcsolatban – közölték a testület hétfői ülésének résztvevői az MTI-vel, s hangsúlyozták, hogy az újabb, immár harmadik változatba a BKV-nak minden szakmai és kerületi javaslatot be kell építenie. Nem a pénzügyi, hanem a szakmai prioritások mellett voksolt ugyanis a városvezetés, amelynek tagjai a második változat hétfői vitájában az egy héttel korábban 6 milliárdról 3 milliárd forintra mérsékelt BKV hiánycsökkentési szándékot sem támogatták.
A VEKE azonban úgy látja: a Főpolgármesteri Kabinet hétfői ülésén ismét tovább halogatta a BKV paraméterkönyvéről szóló világos politikai állásfoglalás meghozatalát, ahogy ez történt az elmúlt hetekben már több alkalommal is. Az egyesület közleményében emlékeztet: a kerületi önkormányzatok, a lakosság, az érdekvédelmi szervezetek, a szakszervezetek és a szakmai civil szervezetek egyöntetű összefogása a járatritkítások ellen hatásos volt, mivel a városvezetésnek ebben a helyzetben nincs bátorsága a járatritkítások bejelentésére, és a folyamat leállításához és szakmai alapokon történő újrakezdéséhez sem.
A VEKE arra kéri Demszky Gábor főpolgármestert, hogy állítsa le a teljesítménycsökkentéssel járó, az utasok helyett kizárólag forintmilliárdokban gondolkozó paraméterkönyv előkészítését. „Azt javasoljuk, hogy kezdődjön szakmai egyeztetés és együttműködés a BKV, a Fővárosi Önkormányzat hivatalának szakmai ügyosztálya, a szakmai civil szervezetek és a szakszervezetek bevonásával, mely az utasok igénye szerinti legjobb paraméterkönyv kidolgozását célozza. Előfordulhat, hogy egy ilyen munka feltárhat megtakarítási lehetőségeket, ahogy feltárhat jogos és szükséges többletteljesítmény-igényeket is” – írja a VEKE.
„Jelenleg a budapestiek akarata ellenére egy szakmai alapokat nélkülöző, kizárólag a járatritkítást célzó paraméterkönyvet próbál áterőltetni a városvezetés, és hetente dobálózik a milliárdokkal. Ha ezen az úton mennek tovább, annak most már világosan láthatóan a szakmai szervezetek egyöntetű ellenállása, a szakszervezetek tiltakozása és politikai konfliktus, végeredményben pedig az utazóközönség jogos elégedetlensége lesz a végeredménye. Elképesztő káosz uralkodik a BKV körül, melynek elmélyítése és fenntartása nem lehet a városvezetés érdeke” – vélekedik a szervezet.
(MTI)