A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által bejelentett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja.
Az egyeztetést követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke elmondta: a munkáltató hajthatatlan, nem érdekli a kialakult helyzet. Hozzátette, hogy addig fognak sztrájkolni, amíg nem sikerül elfogadható eredményt elérni. A munkabeszüntetés időpontját a szakszervezet, az eddigiek szerint, előző napon jelenti be.
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője a tárgyalást követően elmondta: a szakszervezet nem mozdul el a követeléseiről, akárhogyan fogalmazza meg igényét, összegszerűen mindig ugyanaz a vége. Megismételte, hogy a vasúttársaságoknak nincs gazdasági és jogi lehetőségük az irreális követelések teljesítésére. A MÁV felelősséget érez az utasok iránt, ezért ragaszkodik a még elégséges szolgáltatáshoz, ami biztosítaná a munkába és iskolába járás minimális feltételeit – hangsúlyozta Sigulinszki Tibor.
A szóvivő elmondta: a tárgyaláson Herczog László közvetítő kérte a feleket, hogy egyezzenek meg a még elégséges szolgáltatásról. A vasút kérte a szakszervezetet, hogy olyan ajánlatot tegyen, amellyel biztosítani lehet a közszolgáltatás minimális szintjét.
(MTI)
![](https://zoe-static.mediaworks.hu/vol1/images/18095807_auto_resized.jpg)
Tárgyiasítja a nőket, lenézi a gyerekeket - ez Magyar Péter valódi arca - videó