Félreértették Kiss Péter levelét? Nem kap több pénzt a BKV

Nincs olyan 4,5 milliárd forintos plusz állami forrás idén a BKV tanuló-nyugdíjas árkiegészítéséhez, amit Hagyó Miklós (MSZP) és Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester-helyettesek vélelmeztek csütörtöki közleményükben, amelyben a Kiss Péter kancelláriaminisztertől kapott levelet értelmezték – tudta meg az MTI pénteken. • Kiss Péter levelét megírta: nem kap több pénzt a BKV

MNO
2008. 04. 11. 16:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője elmondta, hogy a főpolgármester-helyettesek valószínűleg félreértették a kancelláriaminiszter levelét, amelyben erre az évre csaknem 21 milliárd forint állami árkiegészítés szerepelt a tanuló-nyugdíjas jegyek után. Áfa nélkül azonban ez az összeg gyakorlatilag a tavalyi támogatási szinten mozog – tette hozzá. Az MTI városházi információi szerint tavaly összességében 17,1 milliárd forintot tett ki áfa nélkül az állam által a BKV-nak juttatott árkiegészítés mértéke. A szóvivő szerint a miniszter az áfát is tartalmazó összeget említette levelében, a főpolgármester-helyettesek pedig úgy értelmezték, hogy nőtt az állami támogatás. Ez nem így van, ugyanis a BKV-nak vissza kell fizetnie az állami támogatás áfáját az államnak – fűzte hozzá.

A BKV felügyeletét ellátó Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes pénteken betegsége miatt nem volt elérhető. Végül Kovács Mátyás, a gazdasági főpolgármester-helyettes, Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) szóvivője az MTI-nek annyit elmondott, hogy nem történt félreértés a főpolgármester-helyettesek előző napi közleménye kapcsán. Szerintük ugyanis arról van szó, hogy nem lehet támogatásnak tekinteni azt, ami utána közvetlenül visszajut az állam zsebébe.

A szóvivő megjegyezte, a kormányzat azzal érvel, hogy 21 milliárd forint támogatást ad, ami valójában 16 milliárd forint. Leszögezte, a főváros örülne annak, ha az állammal rövidesen várható tárgyalásokon elmozdulhatnának abba az irányba, hogy a jelenleg az államhoz visszajutó áfa a későbbiekben a BKV-nál maradna. Van erre példa más közlekedési cég – a MÁV – esetében. A gázolaj jövedéki adójának a visszaigényelhetőségét és az olcsóbb áram vásárlási lehetőségét a főpolgármester és két helyettese is felvetette a pénzügy-, a gazdasági és a kancelláriaminiszternek múlt pénteken írt közös levelében – fűzte hozzá. A szóvivő, utalva arra, hogy „jelenleg valóban nincs a BKV zsebében ez a 4,5 milliárd forint” megjegyezte, hogy a pénteki BKV-sztrájkig még több tárgyalás is lesz a kormány és a főváros között. „Ez is lehetne a tárgyalásoknak az egyik kitörési pontja” – szögezte le a szóvivő. Kovács Mátyás rámutatott arra is, hogy a BKV több utast szolgál ki, mint a MÁV, és magasabb színvonalon teszi ezt. Ezért a főváros csak annyit szeretne, ha a jelenleginél nagyobb szerepet vállalna az állam a BKV finanszírozásából – tette hozzá.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.