Az év első negyedében még tovább növekedett a Fidesz előnye, és akár a kétharmados többséget is meg tudná szerezni a „most vasárnapi” választáson – tájékoztatta a Marketing Centrum közvélemény-kutató cég április eleji felmérése alapján hétfőn az MTI-t. A közlemény szerint a Marketing Centrum április eleji felmérése azt valószínűsíti, hogy az MDF bejutna a parlamentbe, míg az SZDSZ esetében ez kérdéses. A Fidesz jelenleg 59 százalék körüli listás eredményre számíthat, míg az MSZP csak 27 százalék körülire.
Ilyen arányok mellett viszont könnyen megszerezhető a mandátumok kétharmada, különösen akkor, ha csak két- vagy hárompárti lenne a következő parlament. A parlamenten kívüli pártok közül a Jobbiknak esetleg lehet esélye arra, hogy átlépje az állami támogatások megszerzéshez szükséges 1 százalékos küszöböt – olvasható a közleményben.
Az MDF támogatottsága a pártválasztók körében jelenleg 6 százalék, míg az SZDSZ-é csak 4 százalék, így az MDF valószínűleg most is átlépné az 5 százalékos bejutási küszöböt. Az SZDSZ esetében viszont ez egyáltalán nem biztos, noha a liberális párt nem veszített támogatókat a koalíció és párt belső válsága nyomán. Ugyanakkor az MSZP támogatói körében nagyon sokan megharagudtak a liberális pártra, így most mindössze a megkérdezettek 4 százaléka tartja rokonszenvesnek az SZDSZ-t, míg korábban sohasem volt egy számjegyű ez a mutató – áll a közleményben.
A Marketing Centrum felmérései szerint 2007-ben a Fidesznek stabilan 15 százalék körüli előnye volt az MSZP-vel szemben a választásra jogosultak körében. Ez azt jelenti, hogy a legnagyobb ellenzéki párt folyamatosan nagyjából 1,2 millióval több ember véleményét volt képes befolyásolni, mint a legnagyobb kormánypárt. A március 9-i népszavazás, illetve a koalíciós válság nyomán viszont 23 százalékra növekedett a Fidesz előnye, és ez 1,8 millió választásra jogosultat jelent.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.