Tarlós Gyurcsányt és Demszkyt tartjan felelősnek a káoszért

A főpolgármester és a miniszterelnök a felelős a BKV-sztrájkért és a kialakult kaotikus helyzetért – szögezte le a Fidesz fővárosi frakcióvezetője hétfőn a Lánchíd Rádióban. Tarlós István úgy látja, az esztelen költekezés odajuttatta a BKV-t, hogy kimondható: a vállalat a csőd szélén billeg. Eddig nem érte atrocitás a sztrájkoló BKV-alkalmazottakat a munkabeszüntetés alatt. • Rendelések sokszorosa érkezett a taxitársaságokhoz• VDSZSZ: Kákosy ne a háttérből üzengessen, hanem tárgyaljon• Rendeződött a forgalom a fővárosi utakon • Sztrájkok napja: leállt a BKV és a vasút + Képriport• Délelőtt 10 órától felfüggesztette a sztrájkot a VDSZSZ

MNO
2008. 04. 07. 9:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyértelműen a főpolgármester és a miniszterelnök a felelős a BKV-sztrájkért és a kialakult kaotikus helyzetért – jelentette ki a Lánchíd Rádióban a Fidesz fővárosi frakcióvezetője. Tarlós István szerint Demszky Gábor és Gyurcsány Ferenc az elmúlt években semmit sem tett, hogy segítsen a folyamatosan milliárdos adósságállománnyal küszködő cégen. Tarlós István úgy látja: az esztelen költekezés odajuttatta a BKV-t, hogy kimondható: a vállalat a csőd szélén billeg. A képviselő szerint ezzel a politikával az 50-es évek színvonalára eshet vissza a fővárosi tömegközlekedés.

Nem érte atrocitás a sztrájkoló BKV-alkalmazottakat

Eddig nem érte atrocitás a sztrájkoló BKV-alkalmazottakat a munkabeszüntetés alatt – közölte Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnökhelyettese hétfőn. A szakszervezeti vezető elmondta, hogy tudomása szerint a munkáltató betartotta a törvényt, „nem követett el a sztrájkolókkal szemben törvénytelenséget, és ez fordítva is így van, vagyis a sztrájkolók sem akadályozták azokat a munkavállalókat, akik dolgozni akartak”.

Gulyás Attila az MTI érdeklődésére elmondta, hogy a május 8-i fizetés folyósításáig döntenek a szakszervezetek, hogy az úgynevezett sztrájkalapból utalnak-e sztrájksegélyt a munkabeszüntetésben részt vevő tagjaiknak. Mint mondta, nem minden szakszervezetnek van sztrájkalapja, így egyelőre nem lehet tudni, hogy kapnak-e pénzt a sztrájkoló dolgozók. A szakszervezetek képviselői és a közlekedési vállalat vezetősége hétfőn délután 17.00 órakor ülnek újra tárgyalóasztalhoz, hogy tovább egyeztessenek az érdekképviseletek követeléseiről.

A szakszervezetek elsősorban a tervezett csoportos leépítések ellen tiltakoznak a hétfői munkabeszüntetéssel, de hangsúlyozzák, hogy a vállalat gazdasági helyzete a „nulladik órában” van. Megfogalmazásuk szerint hamarosan elkezdődik a vállalat széthullása, felaprózása, a munkafolyamatok kiszervezése, a telephelyek eladása, ami megint leépítésekhez vezet majd. A tervezett járatritkítások ellen is tiltakoznak, és nehezményezik, hogy a paraméterkönyv kidolgozásába sem vonja be őket a cég menedzsmentje. A szakszervezetek fenyegetése szerint ha a vezetőség nem tudja garantálni, hogy a tulajdonos Fővárosi Önkormányzat és az állam illetékeseinek bevonásával megoldja a társaság finanszírozási problémáit, akkor újra sztrájkba lépnek.

(Lánchíd Rádió/MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.