A szerkezetváltozás tucatnyi oktatási intézményt érint Győr-Moson-Sopron megyében, mivel a nagy átszervezések tavaly lezajlottak – mondta Turbók Arnold Bertalan, a megyei pedagógiai intézet igazgatója az MTI-nek. A legjelentősebb változás, hogy ismét önkormányzati fenntartásúvá váltak egy kivételtől eltekintve azok a községi iskolák – köztük a vitnyédi, a vági, a ciráki, a sopronkövesdi –, amelyeket korábban az önkormányzatok átadtak működtetésre a Vocational Academy Alapítványnak.
Két községben – Undon és Csapodon – bezárja kapuit az iskola: mindkét községben megszűnik az előző tanévben még működő alsó tagozat. Az undi gyerekek Sopronkövesden, a csapodiak Fertőszentmikóson folytatják tanulmányaikat.
Kaposvár az oktatási intézményeiben mintegy ezer pedagógust foglalkoztat, számuk ebben a tanévben hozzávetőleg hússzal csökken az előző évhez képest. Két általános iskolát összevonnak a hatékonyabb és gazdaságosabb működtetés érdekében.
Borsod-Abaúj-Zemplén megyében a jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint a balajti iskola zár be, huszonhét iskolát és óvodát átszerveznek – tájékoztatta az MTI-t a megyei önkormányzat.
Komárom még nem döntött
Komárom-Esztergom megyében az önkormányzat intézményeiben nem bocsátanak el jelentős számú pedagógust, a megyei önkormányzat azonban augusztus 28-án határoz arról, hogy átadja-e a komáromi Jókai gimnáziumot szeptember elsejétől a városnak. Zatykó János, Komárom polgármestere szerint a megye nem dönthet a gimnázium átadásáról, mivel ezt a város nem kérte. Komáromban a képviselő-testület kétszer is kimondta, hogy az összes megyei iskolát átvenné. Az intézkedés négy középiskolát és egy sajátos nevelési igényű gyermekeket ellátó általános iskolát érintene, a város költségvetéséből 130-150 millió többletforrást kellene biztosítani működtetésükhöz.
Gergely Zsolt, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Közgyűlés intézményfenntartó és humánerőforrás-osztályának vezetője közölte, hogy a Nyírségben szeptember elején lesznek végleges adatok az iskola- és óvodaösszevonásokról, illetve megszüntetésekről. A nehéz gazdasági helyzet miatt a megyében 25 településen már eddig sem működött általános iskola, 45 településen pedig nincs felső tagozatos oktatás. Az eddig létrejött társulások, iskolaösszevonások negyven települést érintenek. Ez azt jelenti, hogy Szabolcsban a 230 településnek csaknem a felét már korábban elérte az oktatás átszervezése.
143 kisgyereknek nincs óvodai helye
A Pest megyei, 60 ezer lakosú Érden 143 kisgyerek óvodai elhelyezése megoldatlan, mert kevés a férőhely – közölte az önkormányzat szakreferense. Az ellátórendszerből kimaradt 143 gyerek elhelyezésére magánóvodák, játszóudvarok adhatnak lehetőséget, ezek viszont fizetős rendszerben működnek. Patkó Anna elmondta: elsődleges szempont, hogy a többszörösen hátrányos helyzetű gyerekeket felvegyék az intézményekbe; a teljes létszám 4,3 százaléka ebbe a kategóriába tartozik.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.