A válságtól félünk, nem a kődobálóktól

A magyarok jelenleg a gazdaság gondjait tartják a legfontosabbnak – derül ki a Nézőpont Intézet felméréséből, amely még azelőtt készült, hogy a kormányfő is beismerte volna a válság létét. A megkérdezettek 66 százaléka vélte úgy, hogy „nagyon fontos” vagy „fontos” probléma a gazdasági növekedés lassulása, míg az összes többi klasszikus panasztémát (korrupció, adórendszer) hátrébb sorolták.

MNO
2008. 10. 22. 7:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A társadalom veszélyérzete nem támasztja alá Gyurcsány Ferenc 2006 óta folytatott harcát a szélsőségek ellen. Csupán a megkérdezettek 22 százaléka gondolja égető gondnak a szélsőségesek elleni fellépést; a Magyar Demokratikus Charta tömegrendezvényén vélhetőleg azért jelentek meg csak maroknyian, mert az emberek nem a kődobálóktól, hanem a gazdasági válságtól félnek.


A felmérés szerint a választók 44 százaléka tartja magát „középen állónak”, a két politikai tábortól egy lépés távolságot tartónak. Ők bizonyára ellenzik a „harcias” politikát, s inkább kívánják a kibékülést. Gyurcsány új retorikája éppen őket akarja megszólítani. E taktikát igazolja, hogy egyelőre nem a kormányfő a válság vesztese: alacsony népszerűségi mutatója nem csúszott még mélyebbre.


Nem így a két kispárt vezetőjének indexe. Fodor Gábor (SZDSZ) bizonytalan ellenzékisége és a Dávid Ibolya (MDF) körüli botrány elkoptatta a két pártvezetőt, az elmúlt fél évben mindkettőjük támogatottsága meredeken esett. A kis pártok kudarca és a válság teremtette „új helyzet” új parlamenti lehetőségeket is rejt magában. A nemzeti csúcson az MSZP szociális megszorításról szóló elképzeléseit túllicitálta az MDF, azaz a két párt még közelebb került egymáshoz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.