Erről Schneller Domonkos fideszes fővárosi közgyűlési képviselő, a Fidelitas budapesti elnöke beszélt szombati sajtótájékoztatóján az Uránia Filmszínházban megrendezett, „Városálom 2010 – Ragadd meg Budapestet!” című, általuk szervezett urbanisztikai konferencia után. Schneller elmondta, reményeik szerint egy majdani új városvezetés az élhetőbb fővárost, illetve a fiatalok sajátos szempontrendszerét figyelembe vevő politikát fog folytatni.
A jelenlegi negatívumok közül kiemelte, hogy a közelmúltban a törvényben rögzített 35 helyett 110 napig haladta meg az egészségkárosító értéket a főváros légszennyezettsége, illetve azt, hogy naponta 340 ezer gépkocsi hajt be Budapestre, ugyanakkor nem látszik elmozdulás az alternatív közlekedés fejlesztésének irányába.
A politikus a jelenlegi városvezetést értékelve hozzáfűzte: nem 100 milliárd forintos grandiózus alagutat kell álmodni a Nyugati és a Déli pályaudvar között, nem kormányzati negyedről kell prezentációt tartani, hanem olyan „apró dolgokkal” kell foglalkozni, hogy a városvezetés büszke a négy év alatt megépített száz kilométernyi kerékpárútra, miközben például Stockholmban több mint 2000 kilométer van. Hozzátette, hogy a fővárosból hiányoznak a biciklitárolók, és elég lemenni a Ferenciek tere vagy az Astoria alatti aluljáróba, hogy látszódjék: kerekesszékkel és babakocsival szinte lehetetlen közlekedni.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.