A társaság közleményében kiemelte, hogy minden esetben a vonatkozó törvények szerint jár el. Amint megkapja a jelentést és a javaslatokat, megvizsgálja azokat, az eredményről pedig a későbbiekben részletesen tájékoztatja az ombudsmant és a nyilvánosságot. Az állampolgári jogok országgyűlési biztosa hivatalból, illetve állampolgári panaszok alapján indított vizsgálatot, amelynek eredményét szerdán hozta nyilvánosságra.
Szabó Máté megállapította: a BKV jegyellenőreinek stílusa gyakran sérti az emberek méltóságát, és visszásságok vannak a cég jegyértékesítési és pótdíjazási gyakorlatában is. Az ombudsman arra is kitért, hogy az utazók csak késve kapnak választ kérdéseikre, és abban sem tükröződik vissza az elfogulatlan, korrekt vizsgálat lefolytatása, így sérül a tisztességes eljáráshoz való jog. Bírálta továbbá a pótdíjazási rendszert: a vizsgálat szerint a BKV minden esetben behajtja a pótdíjat az utasoktól, de jegyvásárlásra nem nyílik mindenhol lehetőség. „Az ellenőrök pótdíjazási gyakorlata sérti a jogbiztonságot és a tisztességes eljáráshoz való jogot” – írta Szabó Máté.
(MTI)
A fiatalok a digitális zaj helyett az analóg valóságot választották















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!