Meghátrált a kormány: megmaradnak a vidéki Volán-járatok

Az MSZP megítélése szerint a kormány döntései nyugalmat és stabilitást eredményeznek az idén 8-9 milliárd forint veszteséggel rendelkező Volán-társaságok, több millió utasuk és érdekvédelmi szervezeteik körében, miután privatizációjuk lekerült a kormányzat napirendjéről – erről Kiss Ferenc, a párt országgyűlési képviselője beszélt szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón.

MNO
2008. 10. 08. 11:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A törvényhozás gazdasági és közlekedési bizottságának tagja kiemelte: a 24 Volán-társaság tavasszal 2,8 milliárd forintos állami támogatást kapott, és szeptember végén újabb 16 milliárd mellett döntött a kormány.

Kiss Ferenc tájékoztatása szerint ez az összeg elvben már a társaságoknál van, de az idei költségvetési évben mindenképpen meg kell kapniuk. A politikus hozzáfűzte: a Volánt fel kell készíteni arra, hogy helytálljon a versenyhelyzetben is, ami az Európai Unió döntése szerint 2013. január elsején kezdődik.

A kormányzati döntésekből azt a következtetést vonta le a képviselő, hogy az állam nem feltétlenül rossz gazda, nem kell mindenhonnan kivonulnia, de értelemszerűen nem szükséges az sem, hogy minden közösségi szolgáltatás 100 százalékos állami tulajdonban legyen. Megjegyezte: a támogatások járnak azoknak a magánvállalkozásoknak is, amelyek közszolgáltatási szerződést kötnek a közlekedési tárcával, vagyis az állam megrendeli tőlük a helyközi utasszállítást.

Kiss Ferenc felidézte, hogy a részben a tarifaemelés elmaradása miatt nehézségekkel küzdő Volán-társaságok átszervezése, közszolgáltatási szerződéseik felülvizsgálata is segíti a nagyobb hatékonyságot, amit a támogatásokban szereplő elvárt nyereség szintén előirányoz.

A veszteségfinanszírozás kapcsán a képviselő kiemelte az apró falvas térségeket, ahol nem lehet gazdaságosan üzemeltetni a közösségi személyszállítást, de minden állampolgárnak alkotmányos joga, hogy egészségügyi, oktatási célból vagy ügyei intézésére eljusson a székhelyközségbe vagy a közeli városba. Mint elhangzott, ezen a területen vita volt arról, hogy ez a társaság vagy a veszteség finanszírozását jelentse, végül a járatveszteségek támogatása bizonyult célszerűnek.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.