Meghátrált a kormány: megmaradnak a vidéki Volán-járatok

Az MSZP megítélése szerint a kormány döntései nyugalmat és stabilitást eredményeznek az idén 8-9 milliárd forint veszteséggel rendelkező Volán-társaságok, több millió utasuk és érdekvédelmi szervezeteik körében, miután privatizációjuk lekerült a kormányzat napirendjéről – erről Kiss Ferenc, a párt országgyűlési képviselője beszélt szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón.

MNO
2008. 10. 08. 11:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A törvényhozás gazdasági és közlekedési bizottságának tagja kiemelte: a 24 Volán-társaság tavasszal 2,8 milliárd forintos állami támogatást kapott, és szeptember végén újabb 16 milliárd mellett döntött a kormány.

Kiss Ferenc tájékoztatása szerint ez az összeg elvben már a társaságoknál van, de az idei költségvetési évben mindenképpen meg kell kapniuk. A politikus hozzáfűzte: a Volánt fel kell készíteni arra, hogy helytálljon a versenyhelyzetben is, ami az Európai Unió döntése szerint 2013. január elsején kezdődik.

A kormányzati döntésekből azt a következtetést vonta le a képviselő, hogy az állam nem feltétlenül rossz gazda, nem kell mindenhonnan kivonulnia, de értelemszerűen nem szükséges az sem, hogy minden közösségi szolgáltatás 100 százalékos állami tulajdonban legyen. Megjegyezte: a támogatások járnak azoknak a magánvállalkozásoknak is, amelyek közszolgáltatási szerződést kötnek a közlekedési tárcával, vagyis az állam megrendeli tőlük a helyközi utasszállítást.

Kiss Ferenc felidézte, hogy a részben a tarifaemelés elmaradása miatt nehézségekkel küzdő Volán-társaságok átszervezése, közszolgáltatási szerződéseik felülvizsgálata is segíti a nagyobb hatékonyságot, amit a támogatásokban szereplő elvárt nyereség szintén előirányoz.

A veszteségfinanszírozás kapcsán a képviselő kiemelte az apró falvas térségeket, ahol nem lehet gazdaságosan üzemeltetni a közösségi személyszállítást, de minden állampolgárnak alkotmányos joga, hogy egészségügyi, oktatási célból vagy ügyei intézésére eljusson a székhelyközségbe vagy a közeli városba. Mint elhangzott, ezen a területen vita volt arról, hogy ez a társaság vagy a veszteség finanszírozását jelentse, végül a járatveszteségek támogatása bizonyult célszerűnek.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.