A törvényhozás gazdasági és közlekedési bizottságának tagja kiemelte: a 24 Volán-társaság tavasszal 2,8 milliárd forintos állami támogatást kapott, és szeptember végén újabb 16 milliárd mellett döntött a kormány.
Kiss Ferenc tájékoztatása szerint ez az összeg elvben már a társaságoknál van, de az idei költségvetési évben mindenképpen meg kell kapniuk. A politikus hozzáfűzte: a Volánt fel kell készíteni arra, hogy helytálljon a versenyhelyzetben is, ami az Európai Unió döntése szerint 2013. január elsején kezdődik.
A kormányzati döntésekből azt a következtetést vonta le a képviselő, hogy az állam nem feltétlenül rossz gazda, nem kell mindenhonnan kivonulnia, de értelemszerűen nem szükséges az sem, hogy minden közösségi szolgáltatás 100 százalékos állami tulajdonban legyen. Megjegyezte: a támogatások járnak azoknak a magánvállalkozásoknak is, amelyek közszolgáltatási szerződést kötnek a közlekedési tárcával, vagyis az állam megrendeli tőlük a helyközi utasszállítást.
Kiss Ferenc felidézte, hogy a részben a tarifaemelés elmaradása miatt nehézségekkel küzdő Volán-társaságok átszervezése, közszolgáltatási szerződéseik felülvizsgálata is segíti a nagyobb hatékonyságot, amit a támogatásokban szereplő elvárt nyereség szintén előirányoz.
A veszteségfinanszírozás kapcsán a képviselő kiemelte az apró falvas térségeket, ahol nem lehet gazdaságosan üzemeltetni a közösségi személyszállítást, de minden állampolgárnak alkotmányos joga, hogy egészségügyi, oktatási célból vagy ügyei intézésére eljusson a székhelyközségbe vagy a közeli városba. Mint elhangzott, ezen a területen vita volt arról, hogy ez a társaság vagy a veszteség finanszírozását jelentse, végül a járatveszteségek támogatása bizonyult célszerűnek.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.