Nézőpont: elutasítják a kormány imázskampányát

Az emberek többsége nem találja igaznak az MSZP-kampányban megfogalmazott állításokat. A Nézőpont Intézet országos közvélemény-kutatásának eredményei azt mutatják: a megkérdezettek meglehetősen szkeptikusak a kormány által sikerként felmutatni szándékozott eredményekkel kapcsolatban. Ráadásul a szocialista szavazóknak is csak alig fele ért egyet az MSZP „eredménykampányának” állításaival.

MNO
2008. 10. 03. 8:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MSZP idén ősszel olyan kampányt indított, amely internetes felületeken és a nyomtatott sajtóban is megjelent. A kampányban használt négy állítás a kormány sikereit hivatott alátámasztani, ezeket azonban a szeptemberi közvélemény-kutatás megkérdezettjeinek többsége egyszerűen nem tartja igaznak. Mind a nyugdíjaknak az előírtnál gyorsabb növekedése, mind a bérek vásárlóértékének növekedése, mind a gazdasági növekedés tekintetében hasonlóan kétkedőek a válaszadók, kevesebb mint 30 százalékuk hisz csak a kampányban megfogalmazott állításoknak. Ez egyúttal azt is jelzi, hogy a gazdasági eredmények sulykolása nem kap kedvező fogadtatást az állampolgárok részéről, hiszen személyes tapasztalataik, szubjektív érzetük ellentmondani látszanak a kormányzati triumfálásnak.

Mind a négy – a kampányban megjelenő – állítással kapcsolatban elsősorban a 45-59 évesek korcsoportja és a felsőfokú végzettségűek helyezkednek a legelutasítóbb álláspontra. A bérek vásárlóértékének 2008-as növekedésében például ennek a korcsoportnak a 80 százaléka nem hisz.
A megkérdezettek többsége (52 százaléka) – amely jelentősen meghaladja a Fidesz táborát – nem tartja helyénvalónak, hogy az MSZP a kormány eredményeit bemutató kampányba kezdett. A vélhetően megcélzott bizonytalanok körében ráadásul még magasabb ez az arány. Az MSZP-szavazóknak is csak 78 százaléka szerint helyénvaló a kampány, a többiek elutasító vagy semleges álláspontra helyezkednek. A megkérdezett szocialista szavazók ráadásul a kampány kiötlői szempontjából a legkedvezőtlenebbül a nyugdíjak növekedésével kapcsolatos állításra reagáltak. Csupán 49 százalékuk tartja igaznak az állítást, ami önmagán túlmutató adat egy olyan párt számára, amely a nyugdíjas szavazókkal hagyományosan igyekszik paternalista, bizalmas kapcsolatot kiépíteni, és erősen támaszkodik az idős korcsoport szavazataira.

A Gyurcsány-kormánynak ez már a sokadik imázskampánya, elég, ha a „Mindenki minket irigyel”, a „pannon puma” vagy „A buli színe piros” hívószavakra gondolunk. A mostani kampány magas elutasítottsága azonban azt jelzi, hogy a kormányzást bénító hitelességi deficitet ezen próbálkozással aligha oldhatják fel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.