Nézőpont: elutasítják a kormány imázskampányát

Az emberek többsége nem találja igaznak az MSZP-kampányban megfogalmazott állításokat. A Nézőpont Intézet országos közvélemény-kutatásának eredményei azt mutatják: a megkérdezettek meglehetősen szkeptikusak a kormány által sikerként felmutatni szándékozott eredményekkel kapcsolatban. Ráadásul a szocialista szavazóknak is csak alig fele ért egyet az MSZP „eredménykampányának” állításaival.

MNO
2008. 10. 03. 8:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MSZP idén ősszel olyan kampányt indított, amely internetes felületeken és a nyomtatott sajtóban is megjelent. A kampányban használt négy állítás a kormány sikereit hivatott alátámasztani, ezeket azonban a szeptemberi közvélemény-kutatás megkérdezettjeinek többsége egyszerűen nem tartja igaznak. Mind a nyugdíjaknak az előírtnál gyorsabb növekedése, mind a bérek vásárlóértékének növekedése, mind a gazdasági növekedés tekintetében hasonlóan kétkedőek a válaszadók, kevesebb mint 30 százalékuk hisz csak a kampányban megfogalmazott állításoknak. Ez egyúttal azt is jelzi, hogy a gazdasági eredmények sulykolása nem kap kedvező fogadtatást az állampolgárok részéről, hiszen személyes tapasztalataik, szubjektív érzetük ellentmondani látszanak a kormányzati triumfálásnak.

Mind a négy – a kampányban megjelenő – állítással kapcsolatban elsősorban a 45-59 évesek korcsoportja és a felsőfokú végzettségűek helyezkednek a legelutasítóbb álláspontra. A bérek vásárlóértékének 2008-as növekedésében például ennek a korcsoportnak a 80 százaléka nem hisz.
A megkérdezettek többsége (52 százaléka) – amely jelentősen meghaladja a Fidesz táborát – nem tartja helyénvalónak, hogy az MSZP a kormány eredményeit bemutató kampányba kezdett. A vélhetően megcélzott bizonytalanok körében ráadásul még magasabb ez az arány. Az MSZP-szavazóknak is csak 78 százaléka szerint helyénvaló a kampány, a többiek elutasító vagy semleges álláspontra helyezkednek. A megkérdezett szocialista szavazók ráadásul a kampány kiötlői szempontjából a legkedvezőtlenebbül a nyugdíjak növekedésével kapcsolatos állításra reagáltak. Csupán 49 százalékuk tartja igaznak az állítást, ami önmagán túlmutató adat egy olyan párt számára, amely a nyugdíjas szavazókkal hagyományosan igyekszik paternalista, bizalmas kapcsolatot kiépíteni, és erősen támaszkodik az idős korcsoport szavazataira.

A Gyurcsány-kormánynak ez már a sokadik imázskampánya, elég, ha a „Mindenki minket irigyel”, a „pannon puma” vagy „A buli színe piros” hívószavakra gondolunk. A mostani kampány magas elutasítottsága azonban azt jelzi, hogy a kormányzást bénító hitelességi deficitet ezen próbálkozással aligha oldhatják fel.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.