Módosítják az emelt szintű oktatás indításának feltételeit

Kisebb jogszabályi módosulások várhatóak jövőre a közoktatásban: a változások kapcsolódnak az Új Tudás Programhoz, a Nemzeti alaptantervhez illetve a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvényhez.

MNO
2008. 12. 26. 9:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az oktatási tárca tájékoztatója szerint változik a Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról jogszabály. Ennek keretében a tanulók korai szelekciójának megakadályozására szabályozzák az első-negyedik évfolyamon az emelt szintű oktatás indításának feltételeit. A módosítás értelmében a 2009/2010 tanévtől az első-negyedik évfolyamon – bármely tantárgyból – emelt szintű oktatás csak akkor indítható, ha azon – feltéve, hogy az évfolyamon párhuzamos osztály nem indul – minden jelentkező tanuló részvétele biztosítható. Ha az iskolában az adott évfolyamokon párhuzamos osztályok indulnak, s nem mindegyik osztályban szerveznek emelt szintű oktatást, vagy az egyes osztályokban eltérő tantárgyakból szerveznek emelt szintű oktatást, a tanulók osztályokba történő beosztásánál a szülők emelt szintű oktatásra vonatkozó választását figyelembe kell venni. Ha az adott tantárgy tekintetében az összes felvételi kérelmet – a megadott sorrend szerint – az iskola nem tudja teljesíteni, az érintett csoportba tartozók között sorsolással kell eldönteni, melyik jelentkező vehet részt az emelt szintű oktatásban. A sorsolásra az érintett tanuló szülőjét meg kell hívni.

Az Új Tudás Műveltség Mindenkinek programhoz kapcsolódva szintén kormányrendelet-módosítás várható. A tervezet rögzíti a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekekkel, tanulókkal foglalkozó pedagógusok számára kiegészítő illetmény juttatását. A javaslat szerint az osztályfőnöki pótlék és a gyógypedagógiai pótlék mértéke is emelkedik majd. A közalkalmazottak jogállásáról szóló törvényhez kapcsolódva a közoktatási intézményekben az intézményi minőségirányítási program részeként elkészített teljesítményértékelési rendszereket olyan módon kell átalakítani (amennyiben ez szükséges), hogy a teljesítményértékelés kiválóan alkalmas, alkalmas, kevéssé alkalmas, illetve alkalmatlan eredménnyel zárulhat. Módosulás még, hogy 2009. január 1-jétől a szakértői és rehabilitációs bizottságok a sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló részére nem jelölhetnek ki olyan nevelési-oktatási intézményt, amellyel a vizsgálatában részt vevő szakemberek közül bármelyik foglalkoztatási jogviszonyban áll.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.