Módosítják az emelt szintű oktatás indításának feltételeit

Kisebb jogszabályi módosulások várhatóak jövőre a közoktatásban: a változások kapcsolódnak az Új Tudás Programhoz, a Nemzeti alaptantervhez illetve a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvényhez.

MNO
2008. 12. 26. 9:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az oktatási tárca tájékoztatója szerint változik a Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról jogszabály. Ennek keretében a tanulók korai szelekciójának megakadályozására szabályozzák az első-negyedik évfolyamon az emelt szintű oktatás indításának feltételeit. A módosítás értelmében a 2009/2010 tanévtől az első-negyedik évfolyamon – bármely tantárgyból – emelt szintű oktatás csak akkor indítható, ha azon – feltéve, hogy az évfolyamon párhuzamos osztály nem indul – minden jelentkező tanuló részvétele biztosítható. Ha az iskolában az adott évfolyamokon párhuzamos osztályok indulnak, s nem mindegyik osztályban szerveznek emelt szintű oktatást, vagy az egyes osztályokban eltérő tantárgyakból szerveznek emelt szintű oktatást, a tanulók osztályokba történő beosztásánál a szülők emelt szintű oktatásra vonatkozó választását figyelembe kell venni. Ha az adott tantárgy tekintetében az összes felvételi kérelmet – a megadott sorrend szerint – az iskola nem tudja teljesíteni, az érintett csoportba tartozók között sorsolással kell eldönteni, melyik jelentkező vehet részt az emelt szintű oktatásban. A sorsolásra az érintett tanuló szülőjét meg kell hívni.

Az Új Tudás Műveltség Mindenkinek programhoz kapcsolódva szintén kormányrendelet-módosítás várható. A tervezet rögzíti a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekekkel, tanulókkal foglalkozó pedagógusok számára kiegészítő illetmény juttatását. A javaslat szerint az osztályfőnöki pótlék és a gyógypedagógiai pótlék mértéke is emelkedik majd. A közalkalmazottak jogállásáról szóló törvényhez kapcsolódva a közoktatási intézményekben az intézményi minőségirányítási program részeként elkészített teljesítményértékelési rendszereket olyan módon kell átalakítani (amennyiben ez szükséges), hogy a teljesítményértékelés kiválóan alkalmas, alkalmas, kevéssé alkalmas, illetve alkalmatlan eredménnyel zárulhat. Módosulás még, hogy 2009. január 1-jétől a szakértői és rehabilitációs bizottságok a sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló részére nem jelölhetnek ki olyan nevelési-oktatási intézményt, amellyel a vizsgálatában részt vevő szakemberek közül bármelyik foglalkoztatási jogviszonyban áll.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.