Szigetmonostor kiáll az autós híd megépítése mellett

Eredményes és sikeres volt a vasárnapi helyi népszavazás a Pest megyei Szigetmonostoron, amelyen az volt a kérdés, hogy ragaszkodjon-e a falu egy autós kis híd megépítéséhez a Dunán, a sziget és a szentendrei oldal között, vagy pedig elégedjen meg a kormány által javasolt gyalogos híddal – közölte az esti összesítés után Nádas Zsolt.

MNO
2009. 03. 01. 20:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az akciót szervező Horányért Egyesület vezetője elmondta, hogy a népszavazáson 62 százalékos volt a részvételi arány, és a voksukat leadó 1138 szavazó 82 százaléka – szám szerint 942-en – az igen mellett foglaltak állást. Ez annyit jelent, hogy az önkormányzat mostantól köteles a közlekedési tárcával a tárgyalások során az autós híd megépítése mellett kiállni – tette hozzá.

A civil szervezet vezetője emlékeztetett arra, hogy a Szentendrei-szigeten fekvő falu annak fejében mondott le a Megyeri hídról futó lejáró építéséről a község közelében, ha helyette egy autós kis híd épül a Dunán, amely megkönnyítené a település lakóinak a közlekedését. Jelenleg ugyanis csak nagy kerülővel, vagy komppal juthatnak el az itt élők a fővárosi vagy környékbeli munkahelyükre.

A kis híd azonban nem készült el, helyette a kormány egy kompenzációs csomag keretében a falu túlsó fele és Szentendre északi része között építtetne egy olcsóbb, másfél milliárd forintból megvalósuló gyalogos hidat. Ez a változat azonban a helyi népakarat szerint nem oldaná meg a község lakóinak közlekedési gondjait, ezért ragaszkodnak az autós kis hídhoz. Erre azért is igényt tartanak, mert a törvény szerint megilletné őket egy lejáró az M0-ás hídról, de környezetvédelmi megfontolásból mondtak le erről, mivel a sziget alatt húzódik a fővárost ivóvízzel ellátó nagy, természetes vízbázis, amelynek megóvásáért indokolt a szigeten az autós forgalom korlátozása. Ipart éppen ezért nem lehet idetelepíteni, korlátozott a mezőgazdasági tevékenység is, ami miatt viszont a helyieket kár éri, kevés a munkahely, az utazás költségei pedig plusz terhekkel járnak. Ezen hátrányok mérséklését segíthetné elő a kis autós híd – utalt rá Nádas.

Most a helyiek annak a jogi feltételeit vizsgálják, hogyan lehet a kormánytól kikényszeríteni a falunak járó kis híd megépítését. E nélkül ugyanis a Megyeri hídra csupán ideiglenes használatba vételi engedély van érvényben, és ezt az állapotot nem lehet sokáig fenntartani. Amennyiben nincs megállapodás, úgy – elvileg – a hídon akár szüneteltetni is lehet a forgalmat, és az EU által az építésre biztosított pénzeket is számon kérheti Brüsszel – hívta fel a figyelmet Nádas.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.